تعریف کارت ویزیت

تعریف کارت ویزیت

چه نوع کارت ویزیتی را برای تبلیغات کسب و کار خودمان انتخاب کنیم؟

با اینکه با پیشرفت در دنیای مجازی چاپ برخی از کارت‌ها مثل کارت‌های اینترنتی کارایی خود را از دست داده‌اند، اما چاپ کارت ویزیت هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و چه بسا فراگیر‌تر نیز شده ‌است‌ چرا که در گذشته چاپ کارت ویزیت به صورت محدود و منحصر به قشر خاصی بود و با پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء سطح جامعه در دسترس همگان قرار گرفت. به طوری ‌که امروزه مردم به هر تعداد و هر طرح و مدلی که راغب باشند به آسانی آن را سفارش داده و اقدام به پخش کارت ویزیت شخصی خود می‌نمایند.

انتخاب جنس کارت ویزیت کاملا سلیقه‌ای است اما در کل می‌توان کارت‌های ویزیت را به چند دسته تقسیم کرد که هر دسته ویژگی مخصوص به خود را دارد. 

کارت‌ ویزیت با بافت کتان

کارت ویزیت‌هایی که از جنس کتان است، همانطور که از نامش پیداست در بافت آن از الیاف کتان استفاده شده ‌است. یکی از مهم‌ترین حسن این کارت‌ها زیبایی بافت کارت و قابل یادداشت بودن آن است. اما دوام و استحکام کارت ویزیت گلاسه را ندارد همچنین از رنگ‌های تیره و متنوع نمی‌شود در چاپ این نوع کارت استفاده کرد.

به طور مثال کتان بافت‌دار اندونزی جلوه بصری زیبایی دارد اما برجستگی بافت مانع نشستن رنگ می‌شود بنابراین در این نوع بافت باید از رنگ‌های روشن استفاده شود. این نوع بافت، مرکب را به خوبی جذب می‌کند و برای اینکه نوشته‌تان بهتر دیده شود نیاز است از فونت درشت‌تری در آن استفاده کنید.

کارت ویزیت کتان کهلر یکی از پرطرفدارترین انواع کارت‌های بافت‌دار است که جز بهترین و گران‌ترین نوع کارت به حساب می‌آید؛ اما همانند سایر بافت‌های کتان دوام و استحکام کارت‌های گلاسه را ندارد. بهترین مزیت آن این است که به راحتی با خودکار می‌توانید پشت آن بنویسید.

از دیگر انواع کارت‌ ویزیت‌های کتان می‌توان کتان آلمانی و کتان پلاستیک را نام برد. آنچه که در مورد کارت‌های کتان باید بدانید این است که در طراحی کارت ویزیت از رنگ پس زمینه استفاده نکنید؛ بگذارید بافت طبیعی و زیبای کتان که از ویژگی بارز این نوع کارت ویزیت هاست بهتر جلوه کند. 

کارت ویزیت گلاسه

این نوع از کارت ویزیت از کاغذ‌های گلاسه تهیه می‌شوند و نسبت به جنس کتان در مقابل رطوبت و خط و خش مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند; از طرفی بعد از چاپ کارت ویزیت می‌توانید با روکش لمینت و یا سلفونی جلای بیشتری به آن ببخشید.

 تفاوت روکش لمینت با سلفون در این است که برای روکش لمینت از حرارت استفاده می‌شود و روکش با گرما روی کارت پرس می‌شود و جزء مقاوم ترین کارت‌ ,ویزیت هاست اما در روکش سلفونی از حرارت دادن استفاده نمی‌شود و نازک‌تر و ظریف‌تر است. وجه منفی آن این است که به هیچ وجه نمی‌شود روی این کارت‌ها یادداشت کرد.

کارت‌های گلاسه با روکش لمینت یا سلفون خود به دو دسته مات و براق تقسیم می‌شوند. جلوه های ویژه مانند برجسته سازی، طلاکوبی، یو‌وی موضعی و مخملی نیز قابل انجام است، که بسته به سلیقه و سفارش مشتری در بعضی چاپخانه‌ها صورت می‌پذیرد. 

کارت ویزیت pvc

این نوع کارت ویزیت جنسی از نوعی پلاستیک دارد؛ جنس کارت‌های بانکی که دست شماست از همین نوع است. پی‌وی‌سی مخفف پلی وینیل کلراید(Polyvinyl chloride) است. کارت‌ ویزیت شیشه‌ای که شفافیت خاصی دارد، جزء این دسته از کارت ‌ها به حساب می‌آیند. 

سایز کارت ویزیت باید چقدر باشد؟

سایز‌های رایج کارت ویزیت همان سایز مستطیلی به اندازه‌ی کارت‌های بانکی است. اما در سایز مربعی و کوچکتر نیز قابل طراحی و چاپ است.کارت‌ ویزیت‌های مربعی بیشتر جنبه فانتزی دارند.

دور کارت ویزیت به صورت معمول نوک تیز است اما برای زیبایی بیشتر و به درخواست مشتری در شرکت خانه طراحان سام می‌توان چهار گوشه کارت را به صورت دورگرد برش داد. برش گرد علاوه بر زیبایی، احتمال آسیب اندک ناشی از تیزی نوک کارت را هم به صفر می‌رساند.

با به کار‌بردن دقت و خلاقیت در طراحی و چاپ کارت ویزیت می‌توانید تصویری جامع از شخصیت خود یا سازمان و شرکت‌تان را در ذهن مخاطب به یادگار بگذارید که هیچ‌گاه فراموش نکنند. روان‌شناسی یادگیری به سمت چاپ فلش‌کارت‌ها در تمامی زمینه‌ها بر اساس الگوی تصویر‌سازی ذهنی پیش‌می‌رود.

بنابراین اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید با طراحی عالی و انتخاب رنگ و جنس متناسب با آن، تاثیر شگرفی در ذهن مخاطب خود بگذارید. پس اینکه چه شرکت و چه طراحی با چه کیفیت چاپی انتخاب کنید مهم است.

 حفظ هارمونی طرح و رنگ و فونت در کنار هم کار هر کسی نیست. پس بهتر است کار را به کاردان بسپارید و از نتیجه عالی و کیفیت برتر آن لذت ببرید.

 مشاوران خانه طراحان سام در خدمت شما عزیزان هستند تا با انتخاب بهترین‌ها، آینده‌ای درخشان برای شخصیت کاری، شغلی، تحصیلی و اجتماعی خود رقم بزنید.

آرزوی ما موفقیت روز افزون شماست. 

 

مطالب مرتبط: