• لایت باکس
  • چاپ بوم
  • چاپ دیجیتال
  • تابلو فلکسی

     


    مزایا و معایب لایت باکس
    مزایا و معایب لایت باکس

    لایت باکس به جعبه‌ای برای تبلیغات می‌گویند که با استفاده از آلومینیوم و پلاستیک و ام دی اف ساخته می‌شود. سطح رویی این محصول از جنس پلکسی گلس است‌. در این جعبه‌ها نوری قرار دارد که از آن روشنایی ال ای دی ساطع می‌شود. امروزه استفاده از این تجهیزات رواج زیادی پیدا کرده است.

    این جعبه‌های تبلیغاتی ظاهر بسیار جذابی داشته و برای فروش بیشتر در بسیاری از مشاغل کاربرد دارند. نام لوگو و برند یک کسب و کار به صورت خلاقانه و حرفه‌ای بر روی این جعبه تبلیغاتی طراحی می‌شود. در ادامه در مورد مزایا و معایب لایت باکس بحث خواهیم کرد.

    لایت باکس چیست؟

    قبل از اینکه در مورد مزایا و معایب لایت باکس بحث کنیم، بهتر است با لایت باکس‌ها آشنا شوید و تعریف آن را برای شما بیان کنیم. این نوع تجهیزات از انواع ابزارهای تبلیغاتی هستند که قدرت زیادی در جلب توجه مشتریان دارند. این ابزارهای تبلیغاتی بسیار مدرن هستند و ظاهر جذابی دارند. لایت باکس تجهیزات جعبه شکل هستند که در ابعاد گوناگون ساخته می‌شوند و با استفاده از لامپ ال ای دی نورپردازی می‌شوند.

    لایت باکس در افزایش فروش و معرفی و تبلیغات یک کسب و کار تاثیر زیادی دارد. همین موضوع سبب شده تا امروزه بیشتر کسب و کارها برای تبلیغات محصولات و خدمات خود از این جعبه‌های تبلیغاتی استفاده کنند. از لایت باکس‌ها در فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و بوتیک‌ها، هایپر مارکت‌ها، پاساژها و… استفاده می‌کنند. قیمت این تجهیزات با توجه به نوع متریال و اندازه و طراحی متفاوت است.

    مزایا و معایب لایت باکس چیست؟

    سوال اصلی این است که مزایا و معایب لایت باکس چیست؟ اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب لایت باکس بحث کنیم باید بگوییم که لایت باکس‌های قدیمی به دلیل استفاده از لامپ‌های فلورسنت ضعف‌های زیادی داشتند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری این محصولات در مدل جدید تولید شده‌اند که ضعف‌های قدیمی را ندارند.

    محصولات قدیمی میزان زیادی انرژی و برق مصرف می‌کردند و لامپ تعبیه شده در آنها کیفیت چندان زیادی نداشت، بنابراین خیلی زود عمر مفید خود را از دست می‌داد. لایت باکس‎های قدیمی شفافیت زیادی نداشتند، به همین دلیل یک وسیله مناسب و ابزار تبلیغاتی به شمار نمی‌رفتند‌.

    امروزه این محصولات در مدل‌های جدیدی تولید شده‌اند که علاوه بر داشتن شفافیت و جذابیت بالا در کاهش مصرف برق تاثیرگذار هستند. نور و روشنایی تعبیه شده در پشت لایت باکس‌ها بسیار شفاف و یکدست بوده و چشم را نمی‌زند. در ادامه بیشتر در مورد مزایای انواع لایت باکس بحث خواهیم کرد.

    کاربرد انواع لایت باکس چیست؟

    همانطور که اشاره کردیم این جعبه‌های تبلیغاتی در فروشگاه و اماکن تجاری و ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها و … برای انجام تبلیغات استفاده می‌شوند. کاربرد لایت باکس‌ها علاوه بر تبلیغات اطلاع رسانی می‌باشد. به همین جهت در مراکز خدماتی و آموزشی، بیمارستان‌ها و مراکز زیبایی و درمانی استفاده می‌شوند.

    در نمایندگی‌های فروش و پاساژها و فروشگاه‌های مرکزی برای معرفی یک برند یا به عبارت دیگر تبلیغات یک لوگو و نام تجاری خاص استفاده می‌شوند. این وسایل تبلیغاتی در سینماها و کارگاه‌ها برای ارائه اطلاعات کاربرد دارند. شاید جالب باشد که بدانید به عنوان یک ابزار دکوراتیو نیز شناخته می‌شوند.

    لایت باکس را می‌توانید برای دفعات مختلف مورد استفاده قرار دهید. به این صورت که برای هر تبلیغ و اطلاع رسانی تصاویر آنها را عوض کنید. از جمله مزایا و معایب لایت باکس می‌توان به مقاومت و ماندگاری بالای آنها اشاره کرد.

    آشنایی با انواع لایت باکس

    در این قسمت می‎خواهیم به آشنایی با انواع لایت باکس بپردازیم و انواع آن را شرح دهیم. همانطور که اشاره شد لایت باکس‌ها دارای انواع مختلفی هستند. از انواع لایت باکس می‌توان به لایت باکس کریستالی و لایت باکس Out Door و لایت باکس آلومنیومی و… اشاره کرد. این تجهیزات و ابزارهای تبلیغات با توجه به نوع متریال به دسته‎بندی‎های مختلفی تقسیم می‌شوند.

    عوامل موثری در طراحی و نوع ساخت تجهیزات دخیل هستند. از جمله مزایا و معایب لایت باکس می‌توان به کیفیت چاپ و ضخامت آن اشاره کرد. این ابزارهای تبلیغاتی می‌توانند در هر شکل و قالبی طراحی و تولید شوند. لایت باکس‌های امروزی طبق اصول و استانداردهای ساخت خاصی ساخته می‌شوند‌.

    از دیگر مزایا و معایب لایت باکس می‌توان به نصب آسان و قیمت متفاوت اشاره کرد. این ابزارهای تبلیغاتی ضخامت کمتری داشته و به راحتی به دیوار متصل می‌شوند‌. به علاوه دارای قیمت و هزینه مقرون به صرفه و همچنین اقتصادی هستند.

    آشنایی با لایت باکس کریستالی

    لایت باکس کریستالی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ لایت باکس‌های کریستالی یکی از پرطرفدارترین و شناخته شده‌ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که به دلیل داشتن مزایای زیاد جزو بهترین لایت باکس‌ها به شمار می‌روند. از جمله مزایای لایت باکس کریستالی می‌توان به کاهش مصرف برق و ظاهر جذاب آن اشاره کرد. این مدل از لایت باکس‌ها علاوه بر موارد ذکر شده در رستوران‌ها و نگارخانه‌ها و حتی داروخانه‎ها و فرودگاه کاربرد دارند.

    نورپردازی این مدل از ابزار تبلیغاتی بسیار جذاب است، به همین دلیل در منوی رستوران‌ها کاربرد زیادی دارد. نورپردازی لایت باکس کریستالی با استفاده از ال ای دی تامین می‌شود. این مدل از لایت باکس را می‌توان ‌در اشکال مختلف بر روی دیوار ام دی اف و دیوارهای گچی و… و سقف نصب کنید.

    آشنایی با لایت باکس Out Door

    این مدل از لایت باکس فریم لس در محیط‌های بیرونی و فضای باز استفاده می‌شود و به همین دلیل باید دارای کیفیت و مقاومت بالایی باشد. از آنجایی که این مدل از لایت باکس را در محیط‌های خارجی و فضای باز استفاده می‌کنند باید در برابر نفوذ آب از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

    بنابراین این مدل از لایت باکس‌ها نسبت به مدل‌های دیگر مقاومت و طول عمر بالاتری داشته و با استفاده از بهترین متریال‌ها ساخته می‌شوند. منظور از محیط‌های بیرونی و فضای باز معابر و پیاده‎روها، خیابان‌ها و محوطه‌های فضای باز نمایشگاهی است.

    این مدل از لایت باکس برای اینکه مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشند باید با استفاده از جنس کامپوزیت یا آلومینیوم ساخته شوند. پایه این مدل از لایت باکس از فلز بوده روکش آنها از جنس کامپوزیت است.

    آشنایی با لایت باکس مگنتی

    لایت باکس مگنتی را به نام لایت باکس آهنربایی نیز می‌شناسند. همانطور که از نام این لایت باکس مشخص است در ساخت آنها از آهنربا استفاده می‌کنند. این لایت باکس‌ها ضخامت ۲ سانتی داشته و با استفاده از متریال آلومینیوم ساخته می‌شوند. فریم این مدل از لایت باکس آلومینیومی است.

    ساختار این مدل از لایت باکس به صورت جعبه است. دور تا دور فریم آلومینیومی مگنت‌های آهنربایی تعبیه می‌کنند. پشت قاب این محصولات با استفاده از پلکسی گلس پوشانده شده است. از لامپ‌های اس ام دی برای نورپردازی این جعبه‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. محتوای تبلیغاتی در داخل جعبه تبلیغاتی قرار داده می‌شود.

    اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب لایت باکس مگنتی بحث کنیم، باید بگوییم که این ابزارهای تبلیغاتی دارای استحکام بالا و ضخامت کم هستند، اما دارای قیمت‎های مختلفی هستند. به علاوه عواملی نظیر ضد آب بودن و نوع چاپ و … در قیمت این تجهیزات تاثیرگذار هستند.

    آشنایی با لایت باکس اسنپ فریم

    یکی دیگر از انواع لایت باکس‌ها، لایت باکس اسنپ فریم است که ضخامت کمی داشته و وزن سبکی دارد. در واقع برای ساخت این مدل از لایت باکس پلکسی نگهدارنده چاپ را حذف کردند و به همین دلیل دارای ظاهر باریکی است. اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب لایت باکس اسنپ فریم بحث کنیم، باید بگوییم که این تابلوهای تبلیغاتی مقاومت بالایی داشته و طول عمر قابل توجهی دارند.

    از معایب این محصول می‌توان به این نکته اشاره کرد که ابعاد این مدل از لایت باکس دارای محدودیت است و فقط به صورت یک طرفه وجود دارد. برای ساخت این مدل از لایت باکس از قاب آلومینیومی بهره می‌برند و برای ساخت پشت آن از متریال‌های نظیر pvc و ام دی اف استفاده می‌کنند. نورپردازی این مدل با استفاده از لامپ‌های اس ام دی تامین می‌شود.

    اطلاعاتی در مورد قیمت لایت باکس

    قیمت لایت باکس به عامل‌های مختلف و متعددی بستگی دارد. به طور کلی این ابزارهای تبلیغاتی برای طراحی دکوراسیون داخلی و تبلیغات محیطی و فضای باز و تبلیغات سالنی و تبلیغات در مراکز تجاری ‌و اطلاع رسانی و… کاربرد دارند. به همین جهت برای ساخت این ابزارهای تبلیغاتی از متریال‌های گوناگون و ضخامت‌های مختلف بهره می‌برند.

    نوع چاپ این مدل از ابزارهای تبلیغاتی می‌تواند چاپ فلکس یا بک لایت باشد. از جمله متریال استفاده شده برای طراحی بدنه لایت باکس می‌توان به گالوانیزه، کامپوزیت، آلومینیوم اشاره کرد. به همین جهت قیمت این لایت باکس‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است.

    جمع بندی

    در این مطلب در مورد مزایا و معایب لایت باکس بحث کردیم و گفتیم که این تجهیزات دارای انواع مختلفی هستند که در موارد گوناگون کاربرد دارند. از جمله مزایای لایت باکس خانه طراحان سام به مقاومت بالا و قیمت مقرون به صرفه و مصرف کم برق و … اشاره کردیم.

    معایب لایت باکس با توجه به نوع لایت باکس متفاوت است. بعضی از مدل‌ها دارای ضخامت بیشتر و مقاومت کمتر هستند. خانه طراحان سام این محصول را با بهترین کیفیت و قیمت به شما مشتریان عزیز و گرامی ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق مشاوران خانه طراحان سام اقدام کنید.

    مقالات مرتبط