راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی


راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی
راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی

یکی از ابزارهای مهم تبلیغات که در سال‌های اخیر مورد توجه کسب و کارها و مراکز مختلف تجاری و ... قرار گرفته است، بنرهای چاپی تبلیغاتی هستند. این محصولات در انواع مختلف عرضه می‌شوند. به جز ابعاد و طرح و رنگ آنها، این بنرها در جنس به کار رفته برای تولید آنها نیز با هم فرق دارند. از این رو باید به هنگام انتخاب بنر، به جنس آنها نیز توجه کنید. برای انتخاب مناسب‌ترین جنس، استفاده از نکات یاد شده در راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی می‌تواند کمک کننده باشد.

برای آگاهی از این موارد، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

اهمیت انتخاب جنس مناسب برای بنر چاپی

در عصر حاضر، کسب و کارها و برندهایی که تبلیغات مناسب داشته باشند دارای کاربران و مشتریان بیشتری هستند. از این رو تمامی صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان درصدد هستند تا با استفاده از روش های مناسبی، خدمات و محصولات خود را به دیگران معرفی کنند. در میان روش‌های مختلف، استفاده از بنرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از روش‌های کارآمد شناخته شده است. شما می‌توانید با نصب این بنرها در امکان مختلف، برند و کسب و کار خود را به خوبی به دیگران معرفی کرده و با به کار گیری خلاقیت و نوآوری در طراحی آن، بازدیدکنندگان را ترغیب به خرید از محصولات و یا استفاده از خدمات کسب و کار نمایید.

اما در این میان، مسئله‌ای که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و اکثر افراد نسبت به آن بی توجهی می‌کنند، جنس منتخب برای چاپ بنر است. این در حالی است که امروزه شاهد تولید انواع بنر چاپی با جنس‌های مختلف هستیم. هر کدام از این محصولات دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و برای موارد متفاوتی کاربرد دارند.

شما با کمک راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی و انتخاب مناسب‌ترین جنس برای تولید بنر چاپی، می‌توانید به ماندگاری بیشتر این محصولات کمک کرده و با کیفیت و ظاهر بهتری، محصول و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید. در این حالت، هم در هزینه‌های بلند مدت شما صرفه جویی می‌شود و هم به دلیل کیفیت مناسب، طرح‌ها و نوشته‌های بنر به خوبی قابل دید هستند.

متریال مورد استفاده برای چاپ بنر

به منظور چاپ انواع بنرها از متریال مختلفی استفاده می‌شود. استفاده از هر کدام این متریال دارای مزیت‌ها و معایب خاص خود بوده و برای موارد متفاوتی قابل استفاده هستند. از این رو قبل از این که نسبت به انتخاب جنس بنر و چاپ آن اقدام کنید، لازم است با این متریال و ویژگی‌های آنها آشنا شوید. در این حالت می‌توانید انتخابی ایده آل و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

از جمله متریال مورد استفاده برای چاپ انواع بنر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پی وی سی (PVC)

PVC از متریالی است که طبق راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی، در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و به تناسب ویژگی‌هایی که دارد دارای طول عمر بالا می‌باشد. از این رو در چاپ انواع بنرها نیز می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به این که در تولید این بنرها از مواد شیمیایی و پتروشیمی استفاده شده است می‌توان دریافت که مقاومت این محصولات در برابر انواع عوامل مخرب، بسیار بالا است. این بنرها قادرند در برابر عواملی چون رطوبت، بارندگی، باد و ... مقاومت نمایند؛ بنابراین این محصولات از طول عمر فوق العاده ای برخوردار هستند.

در ضمن افرادی که قصد دارند از این نوع بنرهای چاپی استفاده کنند می‌توانند آن را در سایزهای مختلفی سفارش دهند. امکان چاپ طرح‌ها و نقش‌های مختلف بر روی این بنرها وجود دارد.

مش (Mesh)

یکی از متریال نوین که امروزه در تولید بنرهای چاپی از آنها نیز استفاده می‌شود، جنس مش است. این متریال به گونه‌ای هستند که نور از آن عبور می‌کند؛ در نتیجه می‌توان پشت آن را به آسانی دید. از این رو این بنرهای چاپی قابل استفاده در تمامی مکان‌ها نبوده و اکثراً از آنها در پیست‌های اتومبیل رانی و مکان‌هایی نظیر آن استفاده می‌شود.

در مورد انواع بنر چاپی با جنس چاپ مش باید به این نکته نیز اشاره کرد که این محصولات دارای خاصیت کشسانی هستند. ضخامت این بنرها تعیین کننده میزان کشسانی بودن آنها است و به میزان گرماژ آن بستگی دارد. در مورد میزان ماندگاری آنها نیز باید چنین بیان نمود که طبق راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی، این بنرها در صورتی که در معرض نور خورشید نباشند تا 1 الی 3 سال ماندگاری دارند. در غیر این صورت حداکثر طول عمر این بنرها معادل 4 ماه خواهد بود.

کاغذ (Paper)

یکی از متداول‌ترین متریالی که در تولید بنرهای چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاغذها هستند. بنرهای چاپی کاغذی نیز خود با توجه به نوع کاغذ به کار رفته در تولید آنها به انواع بنر کاغذی مات و بنر کاغذی گلاسه تقسیم بندی می‌شوند.

اما در هر حال با توجه به ویژگی‌های عمومی کاغذ، از این بنرها به ندرت در فضاهای باز استفاده می‌شود، زیرا این محصولات در برابر عوامل طبیعی مانند باران، برف و باد و ... ماندگاری پایینی دارند. به همین سبب اغلب در مواردی که نیاز باشد تا در فضاهای سربسته از بنر استفاده شود، این محصول می‌تواند بهترین گزینه باشد.

وینیل (Vinyl)

یکی دیگر از متریال مورد استفاده برای تولید بنر چاپی، وینیل است. این بنرها را می‌توان در انواع بنر وینیل تیره، شفاف و براق تولید کرد. در صورتی که تمایل دارید بنرهای چاپی وینیل یا چاپ استیکر سفارش دهید باید به مراکزی مراجعه کنید که دستگاه چاپگر دیجیتالی مخصوص داشته باشند، زیرا برای پخش رنگدانه ها بر روی این بنرها باید از فناوری خاصی استفاده گردد.

بر اساس آنچه در راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی آمده است این بنرها به دلیل برخورداری از یک لایه لمینت سرد بر روی وینیل، در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند. همین امر باعث شده تا طرح و رنگ این محصولات دارای ماندگاری زیادی بوده و تا 48 ماه بتوان از این بنرها استفاده کرد.

نکات مهم در انتخاب جنس بنر چاپی

در صورتی که قصد دارید به منظور تبلیغ کسب و کار، خدمات و محصولات خود، بنر چاپی سفارش دهید با انتخاب جنس بنر چاپی به نکات مهمی توجه نمایید. در این حالت می‌توانید بهترین انتخاب را داشته و شاهد اثرگذاری فوق العاده این تبلیغات در افزایش فروش و بازاریابی باشید.

از جمله نکاتی که باید در این انتخاب به آن توجه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربری مد نظر: همانگونه که در بخش‌های قبل نیز به این موضوع اشاره شد، انواع بنر چاپی را می‌توان در موارد مختلفی استفاده نمود. از جمله کاربرهای این بنرها، نصب آنها برای تبلیغات در سطح شهر، استفاده از بنرهای چاپی در همایش‌ها و مسابقات و ... می‌باشند. به همین دلیل باید در انتخاب جنس این بنرها به این موضوع دقت کنید که از آنها در چه مکان‌هایی قرار است استفاده شود.

بودجه در دسترس: مورد دیگری که بر اساس راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی باید در انتخاب جنس بنر به آن توجه شود، هزینه لازم برای سفارش و خرید آنها است. هر کدام از جنس‌هایی که در تولید این بنرها مورد استفاده قرار می‌گیرد به تناسب ویژگی‌هایی که دارد دارای بهای متفاوتی هستند. از این رو باید بودجه‌ای که برای سفارش و خرید این بنرها در نظر گرفته‌اید را تعیین کرده و سپس بر اساس این موضوع، جنس مورد نظر را انتخاب کنید.

کلام آخر

امروزه از انواع بنر چاپی به عنوان یکی از روش های تبلیغات کسب و کارها و اطلاع رسانی‌های عمومی استفاده می‌شود. این محصولات در انواع مختلفی تولید شده و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل نیز متقاضیان زیادی دارند و مراکز مختلفی نیز در زمینه طراحی و تولید آنها فعالیت می‌کنند.

یکی از این مراکز، خانه طراحان سام است. این مرکز دارای کادری مجرب و طراحانی حرفه‌ای بوده و از به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات برای طراحی و تولید انواع بنر استفاده می‌کند. شما با مراجعه به این مرکز و دریافت راهنمای انتخاب جنس بنر چاپی می‌توانید جنس بنر چاپی را متناسب با نیاز و کاربری مد نظر، انتخاب کرده و سفارش دهید. خدمات این مرکز به صورت تخصصی و با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای ارائه می‌شود.

مقالات مرتبط