برش لیزر مقوا ماکت

برش لیزر مقوا ماکت

برش لیزر مقوا ماکت

  • مقوا ماکت متریالی از جنس کاغذ اما ضخیم‌تر است که معمولاً به رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و خاکستری یافت می‌شود و نسبت به کاغذ توانایی بیشتری در حفظ شکل خود دارد و با ابعاد و گرماژ مختلف در بازار موجود است که به علت ویژگی های خاصی از قبیل دارا بودن وزن کم، قابلیت خم شدن و برش آسان، استحکام بالا و ... کاربردهای فراوانی از قبیل ساخت محصولات تزئینی، استفاده در دکوراسیون داخلی، ساخت لوح تقدیر، جعبه، جلد سررسید و ... داشته و همچنین پرکاربردترین متریال در حوزه ساخت ماکت و مدل ها و انجام پروژه‌های دانشجویی است.

    از آنجایی که برش لیزر مقوا ماکت مزایای بسیاری نسبت به سایر روش‌ها دارد از قبیل برش و حکاکی طرح و نقش‌های ظریف و پیچیده با سرعت، دقت و ظرافت بالا و امکان صرفه جویی در هزینه و متریال مصرفی و وجود لبه‌های صاف و بدون زائده در قسمت برش خورده و .... از این روش جهت انجام عملیات حک و برش برای ساخت محصولاتی که در بالا ذکر شد با دستگاه تروتک اتریشی استفاده می‌شود.

  • قیمت برش لیزر مقوا ماکت

    برای اطلاع از قیمت برش لیزری مقوا ماکت از طریق تلگرام یا واتس آپ با کارشناسان واحد فروش ما در ارتباط باشید.

                             سفارش از طریق واتس آپ                          سفارش از طریق تلگرام

 

انواع کاغذ و مقوای ماکت سازی

  1. مقوا ماکت هلندی:از آنجایی که مقوا ماکت هلندی در هنگام کار دچار سوختگی کمتر و کیفیت بهتری می‌باشد، برای کیفیت کار حکاکی لیزری ماکت و حکاکی لیزری مقوا و برش لیزر ماکت بهتر است از این نوع مقوا استفاده شود.
    اما برای ماکت سازی از دیگر انواع مقواها نیز استفاده می شود از جمله:
  2. کاغذ و مقوای هیپرو:این نوع کاغذ و مقوا در رنگ و ابعاد مختلف موجود و دارای بافت یک رو است که برای نقاشی از آن استفاده می‌شود اگر این کاغذ مرطوب شود قابلیت شکل‌دهی داشته و می‌توان از آن برای ساخت اجسام استفاده کرد.
  3. مقوای اسفنجی:از این نوع مقوا در ماکت‌سازی و گرافیک استفاده می‌شود.
  4. مقوای پارافین خورده:این مقواها به پارافین مایع آغشته شده‌اند و برای اینکه کاغذ یا مقوا در هنگامی که نیاز به چسباندن موقت بر روی چوب یا تخته سه لایی است، به راحتی از سطح کلاف یا پرس جدا شود از این نوع مقوا استفاده می‌شود.

ابعاد و گرماژ و ضخامت مقوا ماکت

مقوا ماکت با ابعاد 100*70 – 120*90 – 50*70 – 120*80 و در گرماژ حدود 2000 گرم و ضخامت 1.2 میلی‌متر در بازار موجود است.

مزایای برش لیزر ماکت

از مزایای مقوای ماکت می‌توان به شکسته و خرد نشدن، استحکام بالا، سبک بودن، تنوع رنگ، قیمت پایین تر و هزینه برش کمتر نسبت به متریال های دیگر، خم شدن و برش آسان، نام برد.

معایب برش لیزر مقوا ماکت

بر خلاف مزایایی که برای مقوا ماکت ذکر شد این مقوا معایبی نیز دارد از جمله اینکه برش آن سخت است و تمیز درآوردن ماکت نهایی دشوار است که این امر با استفاده از برش لیزری قابل حل است و دیگر عیب آن محدود بودن ضخامت مقواها است.

کاربرد و موارد مصرف برش لیزری مقوا ماکت

با توجه به مزایای گفته شده برای برش مقوا ماکت این متریال کاربردهای بسیاری دارد از جمله:

  • برش لیزر ماکت معماری، دانشجویی و ماکت تبلیغاتی، عمرانی توپوگرافی (معمولاً جهت اتود و طراحی مجموعه های گردشگری، اقامتی تفریحی، ورزشی، اکوپارکها و پارک ها، اهداف سیاسی و نظامی در منطقه، شهرهای بازی و آبی و .... ساخته می شوند)، ماکت صنعتی و ماکت ایران و...
  • یکی از جدیدترین روش های ساخت ماکت استفاده از برش لیزری است که قطعات ماکت را با کیفیت و دقت بالا و سرعت زیاد و هزینه بسیار کم می سازد که جهت معرفی، نمایش ظاهری، شرح عملکرد و نکات فنی مرتبط با آن ها و انتقال ایده طراحی به بیننده و درک حجمی و فضایی بیشتر انجام می‌گیرد. ماکت سازی را می توان در مراحل قبل از شروع یا همزمان یا پس از اتمام پروژه انجام داد. برای اینکه ماکت سازی از کیفیت بهتری برخوردار باشد لازم است تا از برش لیزری و ابزار برش با کیفیت بالا، متریال مناسب، چسب و اتصالات مناسب برای ساخت آن استفاده شود.
  • ساخت تزیینات و دکوراسیون داخلی
  • ساخت جعبه و کارتن
  • ساخت لوح تقدیر
  • ساخت جلد سررسید و جلد دفترچه
  • ساخت طبقه

دستگاه مورد نیاز برای برش لیزری مقوا ماکت

بهترین روش برای برش لیزری مقوا ماکت استفاده از دو دستگاه برش لیزر CO2 و trotec است که دارای هزینه پایینتر و به صرفه تر است و قادر است مقوا ماکت را به راحتی با دقت و سرعت زیاد بدون هیچگونه خطا و انحرافی برش دهد و روی آن حکاکی لیزری انجام دهد.

مزایای برش لیزری مقوا ماکت

  • انجام فرآیند برش مقوا ماکت و حکاکی ماکت سازی با سرعت و دقت و ظرافت بالا
  • وجود لبه های صاف و بدون زائده بعد از برش که این امر در ساخت ماکت بسیار اهمیت دارد
  • نیازی به ساخت قالب های پر هزینه نیست
  • با استفاده از حک و برش لیزری در زمان، هزینه و متریال مصرفی صرفه جویی می شود.
  • حکاکی لیزری ماکت و ساخت ماکت های پیچیده و بزرگ به تعداد دلخواه

روش نصب و اتصال مقوا ماکت

برای نصب و اتصال مقوا ماکت از چسب و شیار لیزری استفاده می‌شود.

سفارش برش لیزری مقوا ماکت

برای سفارش برش لیزری مقوا ماکت لازم است فایلی که مشتری ارسال می کند، وکتور باشد و در نرم افزارهایCAD ،PDF ، Corel ، Ai، Tiff طراحی شده باشد تا کار لیزر حکاکی مقوا ماکت و برش مقوا ماکت از کیفیت بهتری برخوردار باشد. فایل به صورت عکس کیفیت خوبی نخواهد داشت.

پس از ارسال فایل توسط مشتری و بررسی توسط اپراتور، سفارش ثبت شده و زمان انجام کار و تحویل محصول پس از بررسی مقدار حک و برش کار (محاسبه بر اساس زمان حک و برش یا متراژ)، حجم، اندازه و تعداد کار به مشتری اعلام می‌گردد (این زمان از یک ساعت تا یک روز متفاوت است) سپس در نرم افزار مورد نیاز مراحل حک و برش با سرعت و قدرت مناسب متریال مورد نظر انجام می‌شود.

نحوه ارسال محصول برش لیزر مقوا ماکت

ارسال محصول به کلیه شهرهای جهان، ایران و نقاط مختلف تهران از طریق ارسال زمینی دریایی و هوایی امکان پذیر است. ضمنا ارسال در تمام نقاط تهران با استفاده از آژانس، خدمات حمل و نقل اینترنتی و پیک موتوری انجام می گردد.

 



سوالات متداول


مقوا ماکت چیست؟

مقوا ماکت چیست؟

مقوا ماکت متریالی از جنس کاغذ اما ضخیم‌تر است که معمولاً به رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و خاکستری یافت می‌شودو نسبت به کاغذ توانایی بیشتری در حفظ شکل خود دارد و با ابعاد و گرماژ مختلف در بازار موجود است

انواع کاغذ و مقوای ماکت سازی کدام است؟

انواع کاغذ و مقوای ماکت سازی کدام است؟

مقوا ماکت هلندی، کاغذ و مقوای هیپرو، مقوای اسفنجی و مقوای پارافین خورده

محصولات مرتبط