چاپ استیکر کامیون و وانت


چاپ استیکر کامیون و وانت
چاپ استیکر کامیون و وانت

امروزه استفاده از استیکرهای خودرو، از جمله چاپ استیکر کامیون و وانت، رواج بسیاری پیدا کرده است. نصب استیکرهای کوچک تا بزرگ و سه بعدی در وسایل نقلیه امروزی از جمله وانت و کامیون، یک تاکتیک بازاریابی به شمار می‌آید. گرچه این نوع بازاریابی چندان مهم در نظر گرفته نمی‌شود، اما در سطح شهر می‌توانند مخاطبان بسیاری را مورد هدف قرار دهند. توصیه می‌کنیم استفاده از استیکرها را به عنوان یک رویکرد اصلی در حوزه بازاریابی و تبلیغات خود در نظر بگیرید.

هدف از نصب استیکر بر روی کامیون و وانت

تبلیغات مقرون به صرفه

چاپ وینیل کامیون و وانت بسیار مقرون به صرفه است. استفاده از آنها بازگشت سرمایه زیادی را به همراه خواهد داشت و می‌توانند برای مدت بسیار طولانی مورد استفاده قرار گیرند. بودجه برای سفارش استیکر خودرو می‌تواند از بسیار کم تا هر مقدار که شما می‌خواهید، متفاوت باشد.

به معنای واقعی کلمه هیچ محدودیتی در انتخاب شما وجود ندارد. کسب‌وکارها در صورت داشتن ناوگان وسایل نقلیه از جمله وانت و کامیون، سفارش‌های زیادی را خواهند داشت که با سفارش عمده استیکر، قیمت کمتری را پرداخت خواهند کرد.

تبلیغات به روز

استیکرهای خودرو، یک شکل سرگرم کننده از تبلیغات هستند، آنها به ندرت قدیمی می‌شوند. در واقع، آنها همیشه با زمان در حال تکامل هستند. امروزه شاهد استفاده از استیکرهای خودرو برای تبلیغات بسیاری از مشاغل هستیم. با گذشت زمان، استیکرها به یک ابزار تبلیغاتی بسیار قدرتمند تبدیل می‌شوند.

عدم محدودیت در مکان و زمان

استیکرهای خودرو تقریباً هیچ محدودیتی در فعالیت تبلیغات ندارند. وانت‌ها و کامیون‌ها را نمی‌توان به مسیرهای خاص سفر محدود کرد، آنها را نمی‌توان در بازه‌های زمانی خاص محدود کرد. آنها می‌توانند مخاطبان هدف شما را در تمام ساعات روز و بدون محدودیت مکانی، نشانه بگیرند.

ماندگاری بالا

چاپ استیکر کامیون عمر بسیار طولانی دارد، آنها می‌توانند برای سال‌ها و دهه‌ها، مقاوم بمانند. آب و هوا نیز به آنها آسیب زیادی نمی‌رساند. در واقع، برخی از استیکرهای خودرو حتی رنگ خودرو را از خط و خش و رنگ پریدگی نجات می‌دهند. در مجموع، استیکرها می‌توانند برای مدت طولانی به هدف خود عمل کنند.

عدم محدودیت در سفارش

چاپ استیکر کامیون و وانت امروزه می‌توانند تقریباً در هر مدلی باشند. آنها می‌توانند گرافیک، متن یا ترکیبی از هر دو باشند. رنگ‌ها و نوارهای بازتابنده نیز به سفارشی‌سازی آنها می‌افزایند. از منظر کسب و کار، می‌توانید از استیکرها برای اعلام یک تبلیغ جدید استفاده کنید یا به سادگی در مورد محصولات و خدمات خود اطلاعاتی را منتشر کنید.

نحوه انتخاب استیکر بر روی وانت

همان طور که در سطح شهر دیده‌‌اید در کنار وانت‌های روباز، وانت‌های سرپوشیده نیز برای ارائه برخی خدمات طراحی و تولید شده اند. قسمت سرپوشیده وانت‌ها که کابین یا اتاق عقب نیز نامیده می‌شوند، با توجه به نوع کاربردی که دارند در اشکال مختلف طراحی و بر روی خودرو نصب می‌شوند. این اتاقک‌ها در انواع ارتفاع، به صورت درب ساده، درب کرکره‌‌ای، همراه با پنجره شیشه‌‌ای یا بدون شیشه طراحی و ساخته می‌شوند. این موضوع نصب استیکر را بر روی وانت‌ها پیچیده می‌کند.

برای انتخاب استیکر و نصب آن بر روی کابین وانت‌ها، با توجه به تنوع اتاقک وانت‌ها، استیکر‌ها باید متناسب با اتاقک طراحی و اجرا شوند. پس از انتخاب طرح مورد نظر، نکته اساسی اندازه گیری دقیق کابین است تا استیکرها به طور دقیق بر روی کابین وانت قرار بگیرند. علاوه بر طول و عرض اتاقک باید فرورفتگی‌ها یا برآمدگی‌هایی که بر روی کابین وجود دارند نیز اندازه گیری شوند. پس از اندازه گیری دقیق، طرح مورد نظر باید در سایز مناسب طراحی و با دقت بر روی بدنه خودرو نصب شود. به دلیل یکدست نبودن سطح اتاقک مراحل نصب استیکر بر روی وانت کمی پیچیده است که این موضوع مستلزم داشتن مهارت و دقت بالا است.

نحوه انتخاب استیکر بر روی کامیون

در میان خودروهای بزرگی که در سطح شهر تردد می‌کنند می‌توان به کامیون‌ها اشاره کرد. این خودروها علاوه بر جابه جایی کالا می‌توانند نقش مهمی در تبلغات داشته باشند. اتاقک کامیون‌ها می‌توانند فضای مناسبی برای تبلیغات خدمات و محصولات شما باشند. به دلیل اینکه بدنه کامیون سایز بزرگی دارد نصب استیکرها می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد و پیام شما را بهتر منتقل کند. نصب استیکر بر روی کامیون‌ها نسبت به وانت‌ها آسان‌تر است. چرا که میزان فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌ها در اتاقک کامیون‌ها کمتر است و بیشتر دارای سطوح صاف هستند.

در واقع از دید مردم، تصاویر بزرگ و نوشته‌های بزرگ با رنگ آمیزی‌های جذاب در چاپ استیکر کامیون و وانت چشمگیرتر هستند و تاثیر بیشتری دارند. در واقع بین وانت‌ها و کامیون‌ها استیکرهایی که روی کامیون‌ها هستند از لحاظ بصری می‌توانند ارتباط بیشتری با مخاطبان ایجاد کنند. قطعاً به دلیل بدنه بزرگ کامیون، انتخاب طرح‌ها بسیار گسترده‌تر خواهد بود و محدودیتی برای سایز استیکر وجود نخواهد داشت. نکته مهم نوع چاپ است، به دلیل اینکه سایز استیکرها افزایش پیدا می‌کند باید کیفیت چاپ نیز افزایش پیدا کند تا تصاویر با وضوح بالا چاپ شوند.

انواع استیکر برای کامیون و وانت

استیکر‌هایی که برای کامیون و وانت چاپ می‌شوند، در دو نوع مات و براق هستند. معمولاً استیکرهای براق از جذابیت بیشتری برخوردار هستند که باعث شده است طرفداران بیشتری داشته باشند.

همچنین استیکرها در دو نوع شفاف و غیرشفاف طراحی و تولید می‌شوند. اما برای نصب بر روی وانت و کامیون‌ها توصیه می‌شود از نوع غیرشفاف آن استفاده کنید تا جلوه استیکر دو چندان شود.

یکی دیگر از انواع چاپ استیکر کامیون و وانت، استیکرهای شب رنگ هستند که به دلیل بازتاب نور در شب جلوه خاصی پیدا می‌کنند و حتی در شب نیز می‌توانید محصولات و خدمات خود را از این طریق به نمایش بگذارید.

انواع چاپ استیکر

امروزه چاپ استیکر‌ها توسط دستگاه‌های مدرن انجام می‌شود. این دستگاه‌ها این قابلیت را دارند تا استیکرها را با ابعاد بزرگ و کیفیت بالا چاپ کنند. بهترین چاپ استیکرها توسط دستگاه اکوسالونت انجام می‌شود. استیکرهایی که توسط این دستگاه چاپ می‌شوند، ماندگاری بالایی دارند و از کیفیت رنگ خوبی برخوردار هستند.

انتخاب طرح مناسب استیکر

برای انتخاب طرح مناسب چاپ استیکر وانت و کامیون چند نکته را باید به خاطر بسپارید. اولین نکته هدف از نصب استیکر بر روی وانت است، اگر قصد دارید یک محصول را تبلیغ کنید، باید از فرمی برای طراحی استفاده کنید که جذابیت بالایی داشته باشد و مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. انتخاب رنگ بندی و سایز مناسب نیز از جمله مواردی هستند که در انتخاب طرح باید دقت زیادی داشته باشید.

ماندگاری استیکر

یکی از راه‌های ماندگاری استیکرها بر روی وانت و کامیون استفاده از یک لایه لمینت است. این لایه به استیکرها کمک می‌کند تا دوام استیکر در برابر خط و خش، برف و باران و نور خورشید بیشتر شود. اگر بودجه مناسبی را برای طراحی استیکرها در نظر گرفته‌‌اید، حتی می‌توانید استیکرهای یو وی را انتخاب کنید. در این استیکرها از جوهرهای خاصی استفاده می‌شود که وضوح رنگ بسیار بالا است و دوام خوبی دارند.

ماندگاری استیکرها بر روی کامیون و وانت‌ها، در درجه اول به کیفیت استیکر بستگی دارد. اگر از متریال درجه یک برای چاپ استیکر استفاده کنید، قطعاً در مقابل انواع شرایط آب و هوایی، برف و باران و نور خورشید مقاومت بالایی خواهد داشت. همچنین در برابر انواع آلودگی‌های شهری مقاومت بالایی خواهد داشت و به مرور زمان تغییر رنگ نخواهد داد. بهترین متریالی که برای چاپ استیکر کامیون و وانت استفاده می‌شود، وینیل است که نسبت به سایر متریال‌ها ماندگاری بیشتری دارد.

از دیگر دلایلی که به ماندگاری چاپ استیکر وانت و کامیون کمک می‌کند، نوع جوهری است که در چاپ استیکر به کار می‌رود. قطعاً جوهرهای مرغوب ماندگاری بیشتری دارند و تا سال‌ها می‌توانند شفافیت خود را حفظ کنند. بهترین جوهر مصرفی برای تولید استیکرها، جوهرهای آمریکایی هستند که نسبت سایر جوهرها از جمله جوهرهای چینی و کره‌‌ای از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

نکات مهم در نصب استیکر

قبل از نصب استیکرها بر روی بدنه خودرو، باید سطح کار به خوبی تمیز و تمام آلودگی‌ها برطرف شود، سپس سطح کار را کاملاً خشک و استیکرها را بچسبانید. پس از طراحی و چاپ طرح مورد نظر، طرح مورد نظر برش می‌خورد. همه استیکرهایی که بر روی خودرو نصب می‌شوند، مربع یا مستطیل نیستند و ممکن است با توجه به طرح انتخابی، استیکرها برش‌های مختلفی بخورند. به همین دلیل استیکرها با ماشین کاتر پلاتر دوربری و آماده نصب می‌شوند.

سخن پایانی

یکی از مراکز معتبر در طراحی و چاپ استیکرها، خانه طراحان سام است. این مجموعه با در اختیار داشتن یک تیم حرفه‌‌ای در بخش طراحی و گرافیک بهترین استیکرهای تبلیغاتی را برای شما اجرا می‌کند. بسیاری از تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف، برای تبلیغات محصولات و خدمات خود تبلیغات خودرو را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید انواع چاپ استیکر کامیون و وانت یا اتوبوس و سایر وسایل نقلیه را در سایز و طرح‌های مختلف به این مجموعه سفارش دهید.

گستره خدمات در این مجموعه بسیار زیاد است و می‌توانید انواع چاپ‌ها را با کاربردهای مختلف از جمله چاپ فلکس، چاپ بک لایت، چاپ بنر، چاپ عکس، چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ، چاپ بر روی انواع متریال‌ها را از تیم حرفه‌‌ای خانه طراحان سام بخواهید. در کنار طراحی و چاپ انواع استیکرها، برش دیجیتال و لیزر نیز توسط بهترین متخصصان این حوزه در این مجموعه انجام می‌شود.

مقالات مرتبط