آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

انواع تابلوهای تبلیغاتی مدرن
انواع تابلوهای تبلیغاتی مدرن

امروزه یکی از راه‌های معرفی کالا و خدمات تبلیغات است. از طریق تبلیغات می‌توانید فروش خود را افزایش داده و خدمات خود را به صورت گسترده‌تر ارائه دهید. تابلوهای تبلیغاتی که در فضاهای شهری نصب می‌شوند به طور ۲۴ ساعته، در طول شبانه روز اطلاعات و اهداف شما را به مخاطبان منتقل می‌کنند. اما اگر می‌خواهید پس از نصب تابلوهای تبلیغاتی، موفقیت بیشتری کسب کنید، اولین نکته انتخاب درست تابلوی تبلیغاتی است. در ادامه شما را با انواع تابلوهای تبلیغاتی آشنا می‌کنیم تا با بهترین تصمیم، خدمات و کالاهای خود را به معرض نمایش بگذارید.

 

تابلو لایت باکس

لایت باکس فریم لس پارچه ای
لایت باکس فریم لس پارچه ای

 لایت باکس‎ها به دلیل اینکه از ویژگی‌های چشم نواز و زیبایی برخوردار هستند، یکی از راه‌های ایده آل برای تبلیغات کسب و کار شما محسوب می‌شوند. از مهمترین مزیت‌های استفاده از لایت باکس می‌توان به ایجاد تمایز بین شما و سایر رقبا اشاره کرد. حتی اگر در یک محیط شلوغ از لایت باکس برای تبلیغات استفاده کنید به خوبی قابل تشخیص خواهید بود.

در واقع آگاهی و دید از برند شما را به میزان حداکثری افزایش می‌دهد. نسبت به سایر تبلیغاتی که در سطح شهر صورت می‌گیرد، این نوع از تبلیغات ماندگاری بیشتری دارند و هزینه نگهداری آن‌ها نیز بسیار کمتر است. تنوع لایت باکس بسیار زیاد است، دیواری، آویزان، ایستاده، چرخان، ثابت، مستطیل، مربع و مدور، همراه با فریم یا بدون فریم. شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین‌ها را انتخاب کنید.

اگر در سطح خیابان دقت کرده باشید نورها و رنگ‌های زنده و روشن جلب توجه بیشتری می‌کنند، لایت باکس‎ها به دلیل اینکه از طریق نورپردازی روشن و تصویر را زنده‌تر نشان می‌دهند، حداکثر تاثیر بصری را ایجاد می‌کنند. لامپ‌های ال‌ ای دی که برای روشنایی این تابلو تبلیغاتی استفاده می‌شوند، انرژی پایینی مصرف می‌کنند.

 

تابلو لایت باکس کریستالی

تابلو کریستالی پلکسی
تابلو کریستالی پلکسی

از زیباترین و پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی می‌توان به تابلوهای لایت باکس کریستالی چلنیوم اشاره کرد. این تابلوهای باشکوه که با نام‌های الماسی و ستاره‌ای نیر شناخته می‌شوند، توانسته‌اند در حوزه تبلیغات جایگاه ویژه‌ای را برای خود پیدا کنند. این تابلوها که از پلکسی گلاس و آلیاژ آلومینیوم ساخته می‌شوند در سایزهای بزرگ و رنگ‌های مختلف قابل اجرا هستند.

حروف تابلوهای چلنیوم با اشکال و زوایای مختلفی طراحی می‌شوند. بعد از طراحی حروف بر روی پلکسی پیاده‌سازی شده و توسط لیزر برش داده می‌شوند. سپس از طریق چسب‌های مخصوص بر روی صفحه مورد نظر چسبانده می‌شوند. سپس از طریق نورپردازی ال ‌ای دی یا اس‌ ام دی تابلو روشن می‌شود. اما برای جذابیت بیشتر از بلورهای آکرولیک استفاده می‌کنند.

این بلورها را بر روی ورق پلکسی با چسب‌های مخصوص می‌چسبانند تا نوری که در داخل حروف تابیده می‌شود جذابیت تابلو تبلیغاتی را افزایش دهد. ضخامت کار بسیار مهم است، اگر ضخامت حروف بسیار نازک باشند ممکن است با کمترین فشار دچار شکستگی شوند اما با ضخامت ۳ میلی متر تقریباً کیفیت کار بالا خواهد بود.

 

تابلو پلکسی

پلکسی که یک متریال شفاف با مقاومت بالا است، یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی به شمار می‌آید. شفافیت این ورق به اندازه‌ای است که می‌تواند تا ۹۵ درصد نور را از خود عبور دهد. ورق پلکسی نوعی پلاستیک است که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد، همین طور انعطاف‌پذیری آن باعث می‌شود تا بتوان اشکال مختلف را بر روی آن پیاده‌سازی کرد.

هیچ محدودیتی برای نصب این تابلو در فضای باز وجود ندارد و با بودجه بسیار کم می‌توانید این تابلو را با طول عمر بالا سفارش دهید. آنچه باعث می‌شود که این تابلو نسبت به سایر تابلوها متمایز شود طراحی‌های خلاقانه است که توسط یک تیم حرفه‌ای اجرا می‌شود. ساخت تابلو پلکسی بسیار آسان است، بر روی ورق پلکسی لوگو، نوشته، طرح و هر آنچه که مورد نظر شما باشد توسط دستگاه‌های لیزر برش داده می‌شود. پس از اینکه حروف بر روی صفحه مونتاژ شد، از طریق لامپ‌های ال ‌ای دی یا اس ‌ام دی نور تابیده و حروف کامل روشن و نمایان می‌شوند.

 

تابلو بک لایت

چاپ تابلو بک لایت
چاپ تابلو بک لایت

تابلو بک لایت به این معنا است که تصویر چاپ شده توسط نورپردازی از پشت روشن و نمایان می‌شود. این تابلوها در کیفیت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. متریالی که طرح چاپ می‌شود می‌تواند شیشه، پلکسی، طلق یا پارچه باشد. در واقع متریال‌هایی که می‌توانند نور را از خود عبور دهند و قابلیت چاپ با پرینترهای جوهرافشان و لیزری بر روی آن‌ها وجود داشته باشد.

برای بالا بردن کیفیت و ضد آب کردن پس از چاپ از لمینت سرد بر روی کار استفاده می‌شود. در مراکز و فضاهای مختلفی از جمله فروشگاه‎ها، نمایشگاه‌ها و همایش‎ها، رستوران‌ها و سایر فضاها می‌توانید این تابلوها را نصب کنید. پس از اینکه طرح مورد نظر بر روی متریال انتخابی چاپ شد، نورپردازی باید با دقت بالایی انجام شود.

معمولاً از لامپ‌های ال‌ ای دی یا اس ‌ام دی برای پشت این تابلوها استفاده می‌شود علاوه بر اینکه نور زیادی دارند انرژی کمتری مصرف می‌کنند و می‌توانید به طور شبانه روزی این تابلو تبلیغاتی را روشن نگه دارید. به دلیل کیفیت بالا در چاپ طرح و عبور نور تاثیرگذاری بیشتری در ارائه تبلیغات دارد. اگر کیفیت کار بسیار بالا باشد تابلوی تبلیغاتی بک لایت شبیه به نمایشگرهای تلویزیونی عمل می‌کند. چاپ بک لایت را در انواع لایت باکس‌ها استفاده می‌کنند.

 

تابلو ال ای دی

تابلو ال ای دی LED
تابلو ال ای دی LED

تابلوهای ال ‌ای دی نسبت به سایر تابلوها بسیار متفاوت هستند و ساختار متفاوتی دارند. معمولاً این تابلوها از جنس پلکسی یا ام دی اف هستند و در برابر آب و گرما بسیار مقاوم هستند. این تابلو را می‌توانید به صورت بدون قاب و یا با قاب سفارش دهید. جذابیت، طول عمر بالا، عدم افت کیفیت نور، استفاده از متریال درجه یک، فلاشر، سبک بودن، مصرف برق پایین از دلایل انتخاب مغازه داران برای انتخاب تابلو ال ‌ای دی برای تبلیغات است. به طور میانگین در هر یک متر از این تابلو حدود ۱۶۰ ال ‌ای دی وجود دارد.

 

تابلو فلکسی

تابلو فلکسی فیس
تابلو فلکسی فیس

تابلوهای فلکسی بدون محدودیت در ابعاد و طرح، می‌توانند یکی از انتخاب‌ها برای تابلوهای تبلیغاتی کسب و کار شما باشند. در این تابلوها از روکش ابریشم یا کوتینگ استفاده می‌شود که مقاومت آن‌ها در برابر شرایط جوی و نور خورشید بسیار بالا است. تنوع در طراحی و اجرای این تابلوها بسیار زیاد است که می‌توانید به صورت مکعبی، ریلی یا اسکلت فلزی آن‌ها را سفارش دهید.

برای روشنایی این تابلوها از لامپ‌های فلورسنت یا مهتابی استفاده می‌کنند که نور از روبرو به تابلو تابیده می‌شود. برای این تابلو تبلیغاتی بیشتر از قاب‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند، پس از اینکه طرح مورد نظر انتخاب شد، روی ورق فلکسی چاپ می‌شود. سپس یک قاب پروفایل ساخته و ورق روی آن نصب می‌شود.

 

تابلو بنری

تابلو بنری
تابلو بنری

تابلو بنری از ارزان ترین تابلوهای تبلیغاتی محسوب می‌شود. این تابلوها در مدت بسیار کوتاهی چاپ و نصب می‌شوند. هر نوع طرح ترافیکی و تصویری از طریق دستگاه چاپ بنر، بر روی متریال مورد نظر چاپ می‌شود. اگر قصد دارید برای یک زمان محدود تبلیغات خود را انجام دهید، بنرها به دلیل هزینه کم بودن بسیار مقرون به صرفه هستند. می‌توان برای تابلو تبلیغاتی بنر از نورپردازی برای روشن کردن آن نیز استفاده کرد. عدم محدودیت در ابعاد، تنوع در متریال و کیفیت بالا از جمله مزیت‌های این تابلوها است.

 

تابلو بوم

تابلو بوم کنواس canvas
تابلو بوم کنواس canvas

بوم‌ها یکی دیگر از متریال‌هایی هستند که برای تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند. پارچه‌ای که برای تابلوهای بوم استفاده می‌شود، از جنس کنواس است. طرح مورد نظر به صورت دیجیتالی بر روی سطح پارچه از طریق چاپ پلاتر و جوهر واتر بیس انجام می‌شود. هرگونه طرح گرافیکی قابلیت چاپ دارد، پس از اینکه طرح مورد نظر بر روی پارچه چاپ شد، آن را بر روی یک چارچوب نصب می‌کنند. معمولاً چاپ بوم دارای ۳ سانتیمتر ضخامت هستند و با ابعاد مختلفی اجرا می‌شوند.

 

تابلو فلزی

تابلو فلزی
تابلو فلزی

از انواع متریال که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود، می‌توان به فلز اشاره کرد. تابلوهای فلزی در انواع مختلف مس، آهن، روی، برنج، برنز و استیل ساخته می‌شوند. هر یک از این متریال‌ها با توجه به مزایا و معایبی که دارند، می‌توانند برای تابلوهای تبلیغاتی انتخاب مناسبی باشند. مقاومت بالا و عدم تغییر رنگ مهمترین دلیل انتخاب این تابلوها است.

معمولاً متریال استیل به دلیل این که درخشندگی بیشتری دارد و از ثبات رنگ برخوردار است، طرفداران بیشتری دارد. تابلوهای فلزی را می‌توان به صورت برجسته طراحی و اجرا کرد، حروف نیز از انواع فلز ساخته می‌شود. محدودیتی در اجرای این تابلوها وجود ندارد و حتی می‌توانید از طریق انواع لامپ‌های ال ‌ای دی، آن‌ها را نورپردازی کنید.

 

تابلوهای راهنما

تابلوهای راهنما
تابلوهای راهنما

در کنار تابلوهای تبلیغاتی، برخی از تابلوها راهنما هستند. این تابلوها که در سایزهای خیلی کوچک اجرا می‌شوند، جهت اطلاعات به افراد نصب می‌شوند. تابلوهای راهنما در بسیاری از ساختمان‌های اداری کاربرد گسترده‌ای دارند، برای جلوگیری از سردرگمی مراجعه کنندگان می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.

متریالی که در ساخت تابلوی راهنما استفاده می‌شود، بیشتر ورق پلکسی گلاس است. معمولا نوشته روی این تابلوها به صورت حکاکی با لیزر است و با چسب‌های مخصوص یا پیچ و رولپلاک به دیوار متصل می‌شوند. هنگام سفارش تابلوی راهنما، ابتدا باید اطلاعات مورد نظر بر روی تابلو مشخص، سپس رنگ و ابعاد تابلو را تعیین کنید.

 

تابلو استند تبلیغاتی

تابلو استند تبلیغاتی
تابلو استند تبلیغاتی

یکی از انواع تبلیغات که امروزه در بسیاری از خیابان‌ها و گذرگاه‌ها آن‌ها را می‌بینید، استندهای تبلیغاتی هستند که در هر کسب و کاری مورد توجه قرار گرفته است. قیمت مناسب، تاثیرگذاری بیشتر، استفاده آسان و قابل حمل بودن از جمله مزیت‌های استفاده از استندهای تبلیغاتی است. آن‌ها در انواع رومیزی، ایستاده، به صورت رول آپ یا پاپ آپ، بر روی متریال‌های مختلف از جمله پارچه اجرا می‌شوند. کاربرد این استندها بسیار گسترده است و می‌توان در همایش‎ها، نمایشگاه‌ها، جلوی درب مغازه و فروشگاه آن‌ها را قرار داد.

پس از اینکه طرح مورد نظر بر روی متریال مناسب چاپ شد، میله‌های آلومینیومی به یکدیگر متصل، سپس طرح چاپ شده به میله‌ها وصل می‌شود. در قسمت پایه‌ها قطعات پلاستیکی قرار می‌دهند تا از حرکت استند جلوگیری شود. ارتفاع استندهای ایستاده نمایشگاهی تا 2 متر قابل اجرا است و معمولا عرض آنها نیز تا 90 سانتیمتر خواهد بود. اما طول و عرض استندهای رومیزی 21 * 10 سانتیمتر است.

 

تابلو مغازه

تابلو مغازه
تابلو مغازه

همانطور که اشاره شد، تنوع در تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیاد است. اینکه کدام تابلو برای مغازه شما مناسب است به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از اولین فاکتورها برای انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی، نوع کسب و کار شما است. سپس با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته اید، می‌توانید انواع تابلوها را در طیف رنگ، ابعاد و متریال انتخاب کنید.

در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، مقاومت در برابر ضربه و زیبایی از دیگر نکاتی است که در طراحی تابلوی مغازه باید به آن‌ها توجه شود. سعی کنید در تابلو مغازه، از طرح‎های معمولی و ساده استفاده نکنید، تصاویر دراماتیک و پر هیاهو، می‌توانند توجه افراد را بیشتر به خود جلب کنند. طراحی گرافیکی با رنگ‌آمیزی منحصر به فرد، همراه با نورپردازی باعث می‌شود که انواع تابلوهای تبلیغاتی در تاریکی به خوبی بدرخشند.

 

سخن پایانی

بسیاری از کسب و کارها با پایان فصل تغییر دکوراسیون می‌دهند یا ممکن است کسب و کار خود را تغییر داده و کسب و کار جدیدی را شروع کنند. این افراد برای تبلیغات خود باید تابلوهای مقرون به صرفه یا قابلیت تعویض را انتخاب کنند. تابلوهای تبلیغاتی از نظر متریال، ابعاد و رنگ بسیار گسترده هستند و این موضوع ممکن است انتخاب را برای شما کمی دشوار کند.

توصیه می‌کنیم برای انتخاب مناسب تابلو تبلیغاتی، به تابلوسازانی که از تجربه و سابقه بیشتری برخوردار هستند، مراجعه کنید. معمولاً تابلوسازان حرفه‌ای دارای تیم طراحی هستند، تا بهترین نوع طراحی را برای تابلو اجرا کنند. مشاوره برای انتخاب متریال و نوع نصب از دیگر ویژگی‌های تابلوسازان حرفه‌ای و معتبر است.

مقالات مرتبط