روش استفاده از هدایای تبلیغاتی چیست؟

 

هدایای تبلیغاتی

 

آیا استفاده از هدایای تبلیغاتی در هر کسب ‌و ‌کاری لازم است؟

اگر تازه یک شغل جدید شروع کرده‌اید یا می‌خواهید بازده کاری و خدمات خود را بالا ببرید باید در عرصه بازاریابی فعالیت موثری داشته باشید. برای بازاریابی شرکت و خدمات خود راه‌های زیادی وجود دارد، اما از موثر‌ترین فعالیت‌های بازاریابی می‌توان به هدایای تبلیغاتی اشاره کرد.

هدایای تبلیغاتی در سال 1789 در ایالات متحده برای اولین بار به صورت دکمه‌های یادبود، برای برگزاری مجله واشنگتن اهدا شد. هدایای تبلیغاتی، اقلامی هستند که نام تجاری یا شعاری از برند یا شرکت شما بر روی آن‌ها وجود دارد و به صورت رایگان به مردم اهدا می‌شود.

اگر می‌خواهید کسب ‌و‌کار خود را گسترش دهید و به فروش بیشتری دست پیدا کنید، ابتدا باید در زمینه بازاریابی اطلاعات جامع و مفیدی کسب کنید تا بتوانید به نحو درست آن‌ها را به اجرا در بیاورید. اما در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی دقیق‌تر و چگونگی ارتباط آن با کسب‌ و کار‌ها بپردازیم. 

کاربرد هدایای تبلیغاتی در کسب‌و‌کار

هدف اصلی تولید کالاهای تبلیغاتی، بازاریابی و گسترش بیشتر خدمات شرکت‌تان است. اصولا در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها از هدایای تبلیغاتی نفیس استفاده می‌کنند. این کالا‌ها به مردم عرضه می‌شوند. اما چطور آن‌ها موجب بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر می‌شود؟ این سوالی است که شاید ذهنتان را درگیر کرده باشد. زمانی که شما بر روی یکسری کالا‌های خاص نام تجاری، لوگو، نام سازمان شعاری از فعالیت کاری خود را نوشته باشید، و به صورت هدیه این اقلام را به مردم بدهید سبب برقراری ارتباط با مخاطبین و ترویج خدماتتان در بین عموم می‌شوید. از همین طریق نام و خدمات شما در بین مردم رواج پیدا کرده که در نهایت سبب جذب بیشتر مشتریان می‌شود.

در این روش نیازی به صرف هزینه‌های زیاد نیست، بلکه با تهیه هدایای تبلیغاتی ارزان نیز به راحتی کار بازاریابی را می‌توانید انجام دهید.

مزایای هدایای تبلیغاتی

بهترین هدایای تبلیغاتی باعث گسترش فعالیت شما و محبوبیت آن در بین مشاغل و مردم می‌شود. پس زمانی که بر روی کالا‌ها نام یا لوگوی شرکت‌تان را حک می‌کنید باید توجه داشته باشید که در بهترین قسمت و در دید قرار بگیرد. امروزه مردم حوصله خواندن متن‌های تبلیغاتی بلند را ندارند، در نتیجه با یک کالا که تنها نام تجاری بر روی آن حک شده است به راحتی بسیاری از مردم را جلب خود می‌کنید.

این کالا‌ها نه تنها موجب تبلیغات شده بلکه به نوعی موجب قدردانی از مشتریان نیز می‌شود. معمولا هدایای تبلیغاتی عید و هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی، هم موجب تشویق مردم و هم قدردانی از آن‌ها می‌شود.

با هزینه‌های بسیار کم می‌توانید به بازخورد بالایی از رضایت مشتریان دست پیدا کنید. پس قدرت بالای هدایای تبلیغاتی را نادیده نگیرید.

قیمت هدایای تبلیغاتی

برای سفارش هدایای تبلیغاتی ابتدا باید در نظر بگیرید که از کدام نوع هدایا می‌خواهید استفاده کنید. چرا که نوع کالا و میزان ارزش کالا بر روی قیمت هدایای تبلیغاتی متفاوت است. شرکت خانه طراحان سام در نظر دارد تا بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه کند. چرا که رضایت مشتریان سرلوحه کارشان است.

انواع هدایای تبلیغاتی

اگر بخواهید از این روش برای بازاریابی استفاده کنید، باید از کالا‌هایی که بیشترین استفاده را در بین عموم دارند استفاده کنید.

 

هدایای تبلیغاتی

 

هدایای تبلیغاتی ارزان

 افرادی که به تازگی شغلی را شروع کرده‌اند معمولا برای تهیه هدایای تبلیغاتی نمی‌خواهند هزینه زیادی کنند. اما نگران نباشید شما می‌توانید از انواع ارزان آن برای گسترش کسب‌ و کار خود استفاده کنید. با این کار نه تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید بلکه باعث گسترش شغل خود می‌شوید. خودکار، لیوان پلاستیکی، جاکلیدی، ساک دستی، کلاه و ... از جمله نوع ارزان هستند که لوگو یا نام تجاری شرکت‌تان بر روی آن‌ها حک می‌شود. 

هدایای تبلیغاتی خاص

دسته‌ای از افراد هستند که در هر شرایطی تمایل دارند که یک کار خاص و منحصر‌به‌فرد انجام دهند. حتی در زمینه بازاریابی نیز تمایل دارند تا از هدایای تبلیغاتی خاص استفاده کنند. برای خاص بودن باید هزینه زیادی هم پرداخت کرد. قطعا برای خاص بودن، باید کالاهایی را انتخاب کنید که کمتر به عنوان هدایای تبلیغاتی دیده شده‌اند. صنایع دستی، لوح تقدیر و یاد‌بود، لوازم جانبی الکترونیکی، پاور بانک، هدفون، کتاب نفیس، پتینه و ... همگی به عنوان هدایای تبلیغاتی خاص استفاده می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هدایای تبلیغاتی معمولا اگر مورد استفاده مردم باشند، از آن استفاده می‌کنند. در غیر این صورت آن را دور می‌اندازند. اگر می‌خواهید از خلاقیت خود برای هدایای تبلیغاتی استفاده کنید، پس بهتر است کالایی را انتخاب کنید که بتوان از آن استفاده کرد. برای مثال مگنت درب یخچال، استیکی نوت، جعبه پذیرایی، گلدان، پیش بند، پازل بهداشتی، آفتابگیر و .... از گزینه‌های خلاقانه‌ای هستند که همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هدایای تبلیغاتی مفید

 دسته‌ای از هدایای تبلیغاتی که کاملا کاربردی هستند را هدایای تبلیغاتی مفید می‌گویند. اصولا هدایای تبلیغاتی اداری و هدایای تبلیغاتی مدیریتی مانند لوازم اداری، پد موس، سر‌رسید، تقویم، زیر لیوانی، جلد مدارک و دسته چک و ... از مواردی هستند که کاربرد زیادی داشته و تا زمانی که خراب نشوند از آن‌ها استفاده می‌کنند.

هدایای تبلیغاتی 98

 خانه طراحان سام مرکز هدایای تبلیغاتی تهران، دست به ابتکار جدیدی زده است و هدایای تبلیغاتی جدید را به شرکت‌ها و فروشگاه‌ها ارائه داده است. این مجموعه چاپ دنگلر، چاپ وبلر، شلف تاکر و ساخت تندیس را به عنوان هدایای تبلیغاتی جدید معرفی کرده است که طرفداران زیادی هم دارد. چرا که باز‌خورد موثرتری در افزایش مشتری و فروش بیشتر خدمات داشته است.

 

محصولات مرتبط: