لایت باکس نمایشگاهی

لایت باکس نمایشگاهی
لایت باکس نمایشگاهی

برپایی هر نوع نمایشگاه محلی، بومی، ملی و بین المللی، نیازمند انجام تبلیغات متعددی است تا افراد زیادی را به نمایشگاه هدایت کند و در نهایت به بازار کسب و کار یا هر نوع فعالیت دیگری رونق برساند. لایت باکس نمایشگاهی یکی از جذاب‌ترین روش‌های تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود که در این مقاله قصد داریم در خصوص آن مطالبی را بیان کنیم.

چیستی و آشنایی با لایت باکس نمایشگاهی، آشنایی با ساختار لایت باکس نمایشگاه، کاربرد لایت باکس نمایشگاهی، معرفی انواع لایت باکس، طراحی لایت باکس، نحوه ساخت لایت باکس نمایشگاهی و چگونگی سفارش از جمله سر فصل‌هایی است که در این مقاله آموزشی به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 

لایت باکس نمایشگاهی چیست؟

یکی از شیوه‌های نوین در اطلاع‌رسانی و تبلیغات که درصد تأثیرگذاری شگفت‌انگیزی بر مخاطب دارد، استفاده از لایت باکس نمایشگاهی است. لایت باکس نمایشگاهی در گروه تبلیغات محیطی قرار می‌گیرد و در راستای معرفی محصول یا کسب و کار به صورت داخلی یا خارجی، به معرض عموم نمایش گذاشته می‌شود.

اگر صاحبان کسب و کار قصد حضور در نمایشگاه را داشته باشند، قطعاً به دنبال بهترین شیوه برای جذب مخاطب هستند چرا که جذب مخاطب تاثیر مستقیمی با افزایش فروش و درآمد و رونق کسب و کار آن‌ها خواهد داشت. نوع انتخاب روش‌های تبلیغاتی، امروزه عرصه رقابتی را بین تولید کنندگان و صاحبان کسب و کار ایجاد کرده که هر کدام قصد دارند گوی سبقت را از دیگر رقبا بربایند.

ساختار لایت باکس نمایشگاهی

لایت باکس که امروزه به عنوان یک جعبه جادویی منحصر بفرد شناخته می‌شود اجزای مختلفی دارد که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. در طراحی آن از ریزپردازنده‌هایی استفاده شده که جلوه‌های بصری را نمایش می‌دهند. لامپی که در آن تعبیه شده کمک می‌کند که در طول شب هنگام نیز بدون فعالیت نماند و در جهت تبلیغات فعالیت کند. از دیگر اجزای تشکیل دهنده لایت باکس، چارچوب آن است که اغلب از دو جنس چوبی یا پلکسی تهیه می‌شود.

کاربرد لایت باکس نمایشگاهی

همانطور که از نام این نوع لایت باکس مشخص است، بیشترین کاربرد را در انواع نمایشگاه‌های داخلی و خارجی دارد. اما قابلیت‌های آن باعث شده که فروشگاه‌ها و مراکز خرید و حتی در بخش‌های رسمی‌تر مانند سازمان‌ها و شرکت‌ها هم از این ابزار تبلیغاتی بی‌بهره نمانند. نکته جالب دیگر این است که ابعاد و طرح را خود متقاضی تعیین می‌کند به این معنا که محدودیت خاصی برای او وجود ندارد.

نور تعبیه شده در لایت باکس نمایشگاه این امکان را به وجود می‌آورد که در هنگام شب هم دست از معرفی محصول و یا خدمات شما برندارد و در هر زمانی رسالت تبلیغاتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

از تأثیر لایت باکس نمایشگاهی نباید غافل شد. به عنوان مثال اگر در نمایشگاهی حضور پیدا کرده‌اید، افرادی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند تنها از کنار غرفه‌ها عبور می‌کنند، در مرحله اول هدف شما باید این باشد که مخاطب عام و یا خاص را در جلوی غرفه خود میخکوب کنید.

در نتیجه باید بهترین معرفی را انجام دهید تا به هر طریق ممکن، او را برای مدت کوتاهی هم که شده نگه دارید، فراموش نکنید زمان محدودی دارید و اغلب بازدیدکنندگان از صبوری و بردباری لازم برخوردار نیستند چرا که مشغله و دغدغه‌های آن‌ها در اولویت است مگر اینکه تبلیغات شما به قدری جذاب باشد که ذهن آن‌ها را درگیر کند و این موضوع با کمک لایت باکس نمایشگاهی امکان‌پذیر است.

مرحله دوم کمی آسان‌تر است در واقع بخش اول را که باعث شده مشتری به غرفه شما پای بگذارد و یا سوالی از شما بپرسد به کمک لایت باکس نمایشگاه انجام شده است. یکی از امتیازاتی که لایت باکس نمایشگاه دارد این است که پیش از آن که شما سخن بگویید، او در مورد شما سخن می‌گوید.

آشنایی با انواع لایت باکس نمایشگاهی

انواع لایت باکس های نمایشگاهی پر طرفدار
انواع لایت باکس های نمایشگاهی پر طرفدار

لایت باکس نمایشگاهی را بر اساس محل استفاده و هزینه‌ای که در پی دارد، از جنس چوبی، ملامینه، مواد پلیمری و آلومینیوم آنادایز انتخاب می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند. اما در حالت کلی لایت باکس‌های نمایشگاهی در ۲ دسته داخلی (in door) و خارجی (out door) وجود دارند. همانطور که مشخص است حوزه تبلیغات مرز نمی‌شناسد.

افراد برای دیده شدن در محیط‌های داخلی و خارجی تمام تلاش خود را می‌کنند تا توجه مخاطب به سمت آن‌ها معطوف شود. در این میان برای انجام تبلیغات نمایشگاهی می‌توانید از هر دو دسته استفاده کنید. تنها تفاوت آن‌ها در جنس و ضخامتی است که دارند در غیر این صورت عملکرد مشابه یکدیگر دارند.

لایت باکس نمایشگاهی خارجی، برای فضای بیرون نمایشگاه در نظر گرفته می‌شود و ضخامتی به اندازه ۶ الی ۱۳ سانتی‌متر دارد و لایت باکس نمایشگاهی داخلی دارای ضخامتی به اندازه ۸/۱ الی ۶ سانتی‌متر است. این تفاوت ضخامت در عملکرد آن‌ها هیچ گونه تاثیری ندارد بلکه نمونه بیرونی به دلیل اینکه در معرض شرایط جوی قرار گرفته و احتمال برخورد و ضربه به آن بیشتر است، با ضخامت بیشتری تولید و به فروش می‌رسد، ضمن اینکه دارای قابی از آلومینیوم یا کامپوزیت با پایه فلزی و روکش کامپوزیت هستند. پیشنهاد می‌شود به منظور افزایش کارایی و بهره وری از هر دو نوع لایت باکس استفاده کنید و اگر تصمیم به انتخاب یکی دارید، حتماً با مشاور در این زمینه مشورت کنید.

در حالت کلی با توجه به نوع کاربرد لایت باکس نمایشگاهی بدنه آن را از ورق آلومینیوم، ورق کامپوزیت، یا ورق گالوانیزه در نظر می‌گیرند و نمونه چاپ آن‌ها هم می‌تواند به صورت پی وی سی، بک لایت، پارچه ای، پلکسی فیس یا ترکیبی از پلکسی و لایت باکس باشد.

طراحی لایت باکس نمایشگاهی

به نظر می‌رسد تا این مرحله به این باور رسیده باشید که لایت باکس جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد فعالیت‌های شما دارد. در بخش طراحی، دیدگاه و سلیقه شما، تعیین می‌کند که در چه ابعاد، جنس، رنگ، سایز و قیمتی طراحی شود. لازم است طراحی را به افراد متخصص بسپارید چرا که آن‌ها تخصص و تجربه کار را همراه خود دارند و این موضوع شما را به نتیجه و خروجی بسیار خوبی می‌رساند. قید افراد مبتدی را بزنید حتی اگر پیشنهاد قیمت پایینی به شما بدهند.

مزایای استفاده از لایت باکس نمایشگاهی

بدون شک جذابیت را به عنوان اولین فاکتور در مزیتی که دارند، می‌توان نام برد. بعد از آن به قیمت مناسبی که در مقایسه با دیگر ابزارهای تبلیغاتی دارد می‌توان اشاره کرد. فعالیت در لایت باکس نمایشگاه تعطیل نمی‌شود و در طول روز بدون اینکه انرژی خاصی مصرف کند، پیغام را به بازدید کنندگان و مشتریان می‌رساند و همین موضوع باعث شده از نظر هزینه مقرون به صرفه به نظر برسد و با آغاز تاریکی نیز با روشن شدن لامپ تعبیه شده در آن، چشم‌ها را خیره می‌کند.

حمل و نقل راحتی دارد و حمل آن از عهده همه افراد بر می‌آید، ضمن اینکه تخصصی برای نصب آن نیاز نیست. یک بار مصرف نبودن لایت باکس نمایشگاهی از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود به این معنا که با یک بار طراحی و سفارش، یک عمر می‌توانید از آن استفاده کنید. طول عمر بالایی دارند و در نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های متعددی به عنوان عوامل جلوی صحنه به شما خدمت می‌کنند.

در برخی از ابزارهای تبلیغاتی چارچوب خاصی وجود دارد و مخاطب و مشتری محکوم به انتخاب بین تعداد محدودی از آیتم‌های موجود است، اما این موضوع در خصوص لایت باکس نمایشگاه صدق نمی‌کند. در واقع در طراحی و ساخت آن با هیچ گونه محدودیتی روبرو نیستید و چارچوب خاصی برای شما وجود ندارد، بلکه آنچه مد نظرتان است را می‌توانید در این نوع لایت باکس پیاده کنید و به مرحله اجرا در آورید. همین موضوع باعث شده که از محبوبیت بیشتری نزد صاحبان کسب و کار برخوردار شود و روز به روز به تعداد خریداران آن اضافه شود.

سفارش لایت باکس

پس از کسب اطلاعات در خصوص بهترین نوع تبلیغات نمایشگاهی که لایت باکس نمایشگاه محسوب می‌شود، نوبت به انتخاب درست از فروشنده درست است. بپذیریم یا نپذیریم در هر نوع بازاری تقلب و عدم توجه به رضایت مشتری وجود دارد. ممکن است جنس تقلبی را به جای جنس اصل در اختیارتان قرار دهند، ممکن است قیمت خارج از عرف و تعرفه را از شما دریافت کنند.

ممکن است در صورت خرید اینترنتی و آسیب به لایت باکس نمایشگاهی، ضمانتی برای آن وجود نداشته باشد و از مرجوع شدن جنس خودداری شود، ممکن است به محض ثبت سفارش شما و دریافت وجه مورد نظر، صفحه فروش از دسترس خارج شود و امکان هیچ گونه تماسی وجود نداشته باشد و موارد دیگری از این دست که روزانه به وضوح برای هر کدام از ما و نزدیکانمان رخ می‌دهد.

سخن پایانی

با بیان این موارد به این نکته پی می‌بریم که خرید در عین اینکه لذت بخش است و برای پیشرفت کار می‌باشد، ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد که در برخی موارد قابل جبران نیست. به شدت توصیه می‌شود در هنگام خرید به این مسائل دقت کنید و با هوشیاری و دقت بالا فرآیند خرید را ثبت کنید. مجموعه ما این آمادگی را دارد تا در صورت وجود هر گونه سؤال و ابهامی به صورت ۲۴ساعته پاسخگوی شما باشد. دریافت مشاوره، ضمانت ارسال لایت باکس نمایشگاه به دست مشتری، خدمات پس از فروش، ارائه تعرفه قیمت مصوب از سوی مراجع ذیصلاح از جمله مواردی است که یک خرید آسان و بدون دردسر را می‌توانید در کنار ما تجربه کنید.

مقالات مرتبط