چاپ استیکر شیشه مغازه

چاپ استیکر شیشه مغازه
چاپ استیکر شیشه مغازه

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد در صورت مشاهده استیکرهای جذاب روی شیشه، بیشتر وارد یک مغازه می‌شوند. به همین دلیل است که امروزه استیکرها بخش عمده‌‌ای از هر طرح بازاریابی را تشکیل می‌دهند. استیکر روی شیشه راهی سریع و آسان برای تبلیغ محصولات، تشویق مشتریان به توقف و فروش بیشتر محصولات است.

انعطاف پذیری در چاپ استیکر، برش و نصب آنها را به یک رسانه فوق العاده خلاق تبدیل کرده است. با توجه به ارزان بودن آنها، صاحبان مشاغل به صورت فصلی و برای موقعیت‌های خاص، می‌توانند تبلیغات جدیدتری را با آنها انجام دهند. در ادامه شما را با چاپ استیکر شیشه مغازه بیشتر آشنا خواهیم کرد تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

چاپ استیکر شیشه مغازه چیست؟

چاپ استیکر روی شیشه مغازه تصاویر، گرافیک‌ها و حروف یا ترکیبی از هر سه مورد هستند که روی سطح شیشه‌‌ای چسبانده می‌شوند. بیشترین متریالی که برای طراحی استیکرها استفاده می‌کنند، وینل است و از آنجایی که یک ماده بادوام است، علاوه بر اینکه استیکرها را می‌توان در قسمت داخلی شیشه چسباند، در قسمت خارجی شیشه نیز قابلیت نصب دارند. این استیکرها در انواع مختلفی طراحی و اجرا می‌شوند.

استیکر شیشه مغازه برای کدام کسب و کار مناسب است؟

حقیقت این است که آنها برای هر کسب و کاری مفید هستند. با این حال، هنگام تلاش برای هدف قرار دادن افرادی که از کنار شیشه عبور می‌کنند و همچنین رانندگان خودرویی که از کنار مغازه شما عبور می‌کنند، استیکرهای روی شیشه مغازه بسیار خوب عمل می‌کنند.

هنگامی که یک کسب و کار قصد دارد از استیکر بر روی شیشه استفاده کند، باید شیشه‌‌ای در مغازه را انتخاب کند که بیشترین تأثیر ممکن را خواهد داشت. برای مغازه‌هایی که در خیابان‌های شلوغ قرار دارند، استیکرها می‌توانند بهترین عملکرد را داشته و مشتریان بیشتری را به داخل مغازه بیاورند. می‌توان گفت اگر می‌خواهید افرادی را که از کنار شیشه مغاره شما عبور می‌کنند را هدف بگیرید، نصب استیکر روی شیشه ایده بسیار عالی است.

مزیت استفاده از استیکر بر روی شیشه مغازه

  • استیکرهای روی شیشه مغازه باعث ایجاد علاقه در افراد می‌شوند
  • بهترین راه برای نشان دادن نوع کسب و کار شما و افزایش آگاهی از برند شما هستند
  • فرصت‌های بیشتر را برای فروش ایجاد می‌کنند
  • در واقع می‌توان گفت چاپ استیکر شیشه مغازه یک استراتژی بازاریابی ارزان قیمت به شمار می‌آیند.
  • آنها برای همه شیشه‌ها در ابعاد مختلف اعمال می‌شوند، از ویترین فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا کسب و کارهای کوچک.

نحوه انتخاب بهترین استیکر برای کسب و کار شما

چاپ استیکر شیشه مغازه در اشکال و اندازه‌های مختلفی صورت می‌گیرد و می‌توانند برای هر نوع شیشه‌‌ای قابل استفاده باشند که قطعا انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد. بهترین استیکر شیشه کاملاً به خواسته‌ها و نیازهای شما بستگی دارد و البته تا حدود زیادی نوع کسب و کار و میزان بودجه نیز در این تصمیم گیری دخیل هستند.

ساده‌ترین راه برای یافتن آنچه که برای نیازهای منحصر به فرد شما عملکرد خوبی دارد، این است که با کارشناسان مربوط به این حوزه مشورت کنید. آنها دقیقاً می‌دانند که از چه متریالی استفاده و چه طرحی را پیاده سازی کنند.

استیکر روی شیشه مغازه، راهی عالی برای انتقال پیام شماست. آنها می‌توانند جلب توجه کنند، مردم را نگه دارند و آنچه را که شما می‌خواهید را بخوانند. بنابراین اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که استیکرها باید یک پیام را انتقال دهند.

بله، تصاویر زیبا می‌توانند توجه را جلب کنند، اما همچنین می‌توانند حواس را پرت کنند و انتقال پیام شما را از بین ببرند. اگر مردم پیام شما را به این دلیل از دست می‌دهند که به تصویر زیبایی که استفاده کرده‌‌اید، خیره شده‌‌اند، در هدف اصلی شکست خورده اید. بنابراین زیبایی استیکر باید در کنار انتقال پیام مناسب باشد.

شما باید مطمئن شوید که هر استیکری که استفاده می‌کنید، فریاد نمی‌زند. زمانی که افراد با نصب استیکر برای منحصربه‌فرد بودن و متمایز شدن تلاش می‌کنند، نتیجه معکوس می‌دهد و مخاطب شما این را چیزی جز تلاش ناامیدانه برای جلب توجه نخواهد دید.

و در آخر، باید تصاویر و فونت‌های مناسب را برای استیکر شیشه مغازه انتخاب کنید. هرچه خواندن آنچه شما می‌گویید برای مردم آسان‌تر باشد، استیکر عملکرد بهتری خواهد داشت. بنابراین فقط از تصاویر یا گرافیک‌هایی استفاده کنید که ضروری و مهم هستند.

انواع چاپ استیکر روی شیشه

آنچه استیکرهای روی شیشه را متفاوت می‌کند، نوع چاپ آنها است. امروزه این استیکرها را در چهار نوع چاپ اکوسالونت، چاپ سالونت، چاپ یو وی، چاپ لاتکس تولید می‌کنند. استیکرهایی که از طریق دستگاه اکوسالونت چاپ می‌شوند از وضوح بالایی برخوردار هستند که این موضوع کمک می‌کند تا جلوه استیکرها دو چندان شود.

ابعاد و جنس استیکرهای شیشه مغازه

استیکرهای بر روی شیشه مغازه دارای ابعاد متفاوتی هستند که شما می‌توانید متناسب با ابعاد شیشه، آنها را تا طول ۵۰ متر و تا عرض ۱۵۰ سانتی متر سفارش و بر روی شیشه نصب کنید. معمولاً استیکرهایی که در ابعاد بسیار بزرگ طراحی می‌شوند، به صورت تکه‌‌ای و در ابعاد مساوی یا نامساوی طراحی می‌شوند و با قرار دادن تکه‌ها در کنار یکدیگر یک استیکر یکدست را ایجاد می‌کنند.

نکته قابل توجه در انتخاب ابعاد مناسب استیکر، ابعاد شیشه مغازه است. ابتدا باید شیشه مغازه را اندازه گرفته، سپس سایز طرح مورد نظر را انتخاب کنید. انتخاب حروف، اعداد و گرافیک باید به گونه‌ای باشد که در وسعت شیشه، امکان جلب توجه را داشته باشند.

معمولاً متریالی که برای چاپ استیکر شیشه مغازه استفاده می‌شود، پلی وینیل کلراید است که به دلیل دوام و ماندگاری بالا در برابر انواع شرایط آب و هوایی، برف و باران و نور خورشید از بهترین متریال‌ها به شمار می‌آید. این ویژگی کمک می‌کند تا استیکرها را در قسمت خارجی شیشه مغازه نیز نصب کنید.

طراحی استیکرهای شیشه مغازه

هیچ گونه محدودیتی برای طرح استیکر شیشه مغازه وجود ندارد و شما می‌توانید با توجه به نوع کسب و کار خود، انواع طراحی‌ها را برای استیکرها انتخاب و در ابعاد دلخواه چاپ کنید. اما نکته مهم در انتخاب استیکرها، انتخاب رنگبندی مناسب است. می‌توانید متناسب با فضای داخلی مغازه رنگ استیکرها را انتخاب کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ‌ها می‌توانند در مخاطب تاثیر زیادی بگذارند.

بنابراین بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا استیکرها نسبت به پس زمینه متمایز شوند. اگر نور کافی در اطراف شیشه مغازه وجود ندارد، بهتر است به فکر نصب چند نورافکن باشید تا شیشه مغازه به خوبی روشن و استیکرها قابل رویت باشند.

ماندگاری استیکر روی شیشه مغازه

به طور معمولی چاپ استیکر شیشه مغازه تا ۵ سال بر روی شیشه‌ها بدون آسیب باقی بمانند، اما اگر استیکرها با کیفیت مناسبی چاپ نشده باشند، به مرور زمان زیبایی ظاهری خود را از دست خواهند داد. بنابراین توصیه می‌شود برای چاپ استیکرها به مراکزی مراجعه کنید که از جوهرهای با کیفیت برای چاپ استیکرها استفاده می‌کنند تا با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و انواع شرایط آب و هوایی، تغییر رنگ ندهند.

نحوه نصب استیکر شیشه مغازه

نصب استیکرهای روی شیشه بسیار آسان است و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید، استیکر‌ها را بر روی شیشه بچسبانید. به دلیل این که در پشت این استیکرها چسب وجود دارد، با جدا کردن لایه پشتی از استیکر می‌توانید به راحتی آنها را بر روی شیشه نصب کنید. اما از آنجایی که این برچسب‌ها دارای چسب هستند و بر روی شیشه چسبانده می‌شوند، در چسباندن آنها دقت لازم را داشته و با حوصله فراوان آنها را نصب کنید.

انواع استیکر شیشه مغازه

استیکر شبرنگ یا روز رنگ

امروزه استیکرهای روی شیشه در دو نوع استیکر شبرنگ و روزرنگ طراحی می‌شوند. با این تفاوت که استیکرهای شبرنگ در تاریکی نیز به دلیل نوع رنگی که در چاپ آنها استفاده شده است، همچنان جلب توجه می‌کنند.

استیکر شفاف یا مات

از ویژگی‌های چاپ استیکر روی شیشه مغازه به طور شفاف می‌توان به قابل دید بودن از دو سمت اشاره کرد. شما می‌توانید هم از داخل و هم از خارج مغازه تصاویر استیکرها را ببینید. معمولا توصیه می‌شود اگر عناصر زیادی در پشت شیشه مغازه وجود دارد، از استیکرهای مات استفاده کنید چرا که پس زمینه تاثیر زیادی در زیبایی و جلب توجه استیکرها دارند. هر یک از استیکرها با توجه به کاربردی که مغازه دارد از جمله توجه به حریم خصوصی، می‌توانند بر روی شیشه نصب شوند.

استیکر مش یا ساده

نوع دیگری از چاپ استیکر شیشه مغازه، استیکر‌های مش هستند. این استیکرها که دارای سوراخ‌های متعدد در کنار یکدیگر هستند، این امکان را به وجود می‌آورند تا نور را به خوبی به فضای داخل مغازه هدایت کنند. در واقع این نوع استیکرها برای مغازه‌هایی مناسب است که از نور کافی برخوردار نیستند. این استیکرها کمک می‌کنند علاوه بر اینکه زیبایی شیشه دوچندان شود، نور مناسب نیز وارد مغازه شود و نمای شیشه‌‌ به طور کامل مسدود نشود.

سخن پایانی

اکنون که با انواع چاپ استیکر شیشه مغازه بیشتر آشنا شدید، امیدواریم از برخی اشتباهات رایج که به راحتی می‌توانند مسیر طراحی استیکرها را تغییر دهند، دوری کنید. سعی کنید در وهله اول به خاطر داشته باشید که چه چیزی باعث ایجاد یک استیکر خوب می‌شود، قطعا سادگی و وضوح در برقراری ارتباط با مشتری از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن دقت شود.

انتخاب متریال مناسب، تطابق رنگ بندی، طراحی منحصر به فرد و نورپردازی صحیح استیکرها، می‌توانند باعث جلب توجه بیشتر رهگذران و در نهایت فروش بیشتر شما شود.

کارشناسان ما در خانه طراحان سام به شما کمک می‌کنند تا چاپ استیکر روی شیشه مغازه جذاب تری داشته باشید کافیست از طریق تلگرام یا واتساپ با ما ارتباط برقرار کنید.

مقالات مرتبط