تفاوت بنر و فلکسی در چیست؟


تفاوت بنر و فلکسی
تفاوت بنر و فلکسی

امروزه در حوزه تبلیغات شاهد به وجود آمدن شیوه های بازاریابی مختلفی هستیم و افرادی که قصد انجام فرآیندهای تبلیغاتی را دارند، می توانند به سراغ هر یک از این روش ها رفته و با کمک آن ها به اهداف خود در راستای بازاریابی و تبلیغات دست پیدا کنند. در همین راستا با کمک صنعت چاپ شاهد به وجود آمدن روش های مختلفی در راستای تبلیغات و بازاریابی هستیم که اگر بخواهیم دو مورد از مهم ترین این روش های تبلیغاتی را نام ببریم می توان به چاپ بنر و چاپ فلکسی اشاره کرد.

در واقع افراد می توانند با سفارش چاپ بنر و یا سفارش چاپ تابلو فلکسی اقدام به انجام فرآیندهای بازاریابی خود کرده و در راستای تبلیغ از این دو شیوه استفاده کنند. در این راستا یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که تفاوت چاپ بنر و چاپ تابلو فلکسی چه بوده و این دو شیوه تبلیغات چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ به منظور پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید تا در رابطه با این مسئله بسیار مهم صحبت کرده و توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

تفاوت ماهیت و ساختار بنر و تابلو فلکسی

اگر قصد خرید بنر و یا خرید تابلو فلکسی را دارید، باید به این مسئله توجه داشته باشید که این دو نوع شیوه تبلیغ با یکدیگر تفاوت های اساسی داشته و هر یک دارای ماهیت و ساختار جداگانه هستند.

در راستای بررسی این موضوع باید گفت که بنرها یکی از ابزارهای تبلیغاتی هستند که برای تبلیغات گسترده و خیابانی از آن ها استفاده می شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که در بنرها از طرح های گرافیکی، تصاویر، متن، اشعار و... استفاده می شود. امروزه بنرهای تبلیغاتی در مدل های مختلفی به چاپ رسیده و می توان پس از خرید بنر، اقدام به نصب آن ها در محیط های گوناگونی کرد.

از سوی دیگر اما اگر بخواهیم در رابطه با تابلو فلکسی توضیحات کاملی را به شما ارائه داده و در رابطه با چاپ فلکسی صحبت کنیم باید گفت که تابلو فلکسی یکی از ابزارهای چاپی است که از آن ها برای سر در مغازه ها، فروشگاه ها و یا تابلوهای تبلیغاتی بزرگ استفاده شده و شما می‌توانید با کمک آن‌ها اقدام به تبلیغ کنید.

موضوع بسیار مهمی که در رابطه با ماهیت تابلو فلکسی باید به آن توجه داشته باشید این است که این دسته از محصولات به نسبت بنرها مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط محیطی نظیر باد و باران دارند.

همچنین تابلوهای فلکسی در سه نوع مختلف طراحی و تولید می شوند که مهم ترین آن ها شامل تابلو نور از پشت، تابلو نور از جلو و تابلو بدون نور است که از این تابلوها برای شرایط خاصی استفاده می شود و با توجه به اهداف تبلیغاتی که وجود دارد می توان اقدام به خرید تابلو فلکسی مناسب کرد.

از طرفی تراکم بافت در یک متر مربع تابلو فلکسی اهمیت بسیار زیادی دارد و امروزه شاهد به وجود آمدن تابلو فلکسی با تراکم های مختلف هستیم. هرچه تراکم بالاتر باشد کیفیت این سطح از محصولات بالاتر بوده و می‌توان با خیال آسوده پس از سفارش چاپ تابلو فلکسی به مدت طولانی از آن استفاده کرد.

تفاوت بنر و فلکسی از منظر کاربرد

 کاربرد بنر و فلکسی
کاربرد بنر و فلکسی چیست

اگر بخواهیم نگاهی به کاربرد بنر و کاربرد تابلو فلکسی انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم باید گفت که از بنر ها برای تبلیغات محیطی و خیابانی استفاده می شود. امروزه کمپانی ها و شرکت های بزرگ با چاپ بنر های تبلیغاتی تلاش می کنند تا افرادی که در محیط های بیرونی در حال رفت و آمد هستند را با کسب و کار خود آشنا کرده و اطلاعات کافی در رابطه با کسب و کار خود و محصولات شان را به آن ها ارائه دهند.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بنرها مراحل چاپ و انتشار بسیار سریعی دارند و در واقع یکی دیگر از مهم ترین تفاوت هایی که بین بنر و تابلو فلکسی وجود دارد، در همین سرعت بالای انتشار و چاپ است. همچنین شما می توانید به راحتی آن ها را در معرض دید عموم قرار داده و مراحل بازاریابی خود را پیگیری کنید.

از سوی دیگر اما تابلو فلکسی به نحوی است که به عنوان تابلوی نورانی که در شب، روشن می شود از آن یاد می شود. این شیوه تبلیغات معمولاً در محل عبور عابران، فروشگاه‌ها، سر در مغازه‌ها و حتی بیلبوردها کاربرد داشته و شاهد استفاده از این تابلوها در بخش‌های خاصی هستیم.

همچنین باید به این مسئله توجه داشته باشید که امروزه تابلو فلکسی در ابعاد گوناگونی چاپ شده و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود تابلو فلکسی با تراکم مناسب را سفارش داده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

بررسی بنر و تابلو فلکسی از نظر هزینه

افرادی که قصد چاپ بنر و یا چاپ تابلو فلکسی را دارند، یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می کنند این است که قیمت بنر و قیمت تابلو فلکسی چقدر است و کدام یک از این دو روش تبلیغات مقرون به صرفه تر و ارزان تر هست؟

در راستای بررسی مسئله باید گفت که اگر بخواهیم قیمت بنر و تابلو فلکسی را با یکدیگر مقایسه کنیم باید گفت که تفاوت قیمتی چندانی بین این دو وجود ندارد و هر دو آن ها جز روش های مناسب و مقرون به صرفه هستند.

همین مسئله باعث شده تا افراد متناسب با نیاز خود به سراغ چاپ بنر و چاپ تابلو فلکسی رفته و متناسب با نیاز خود اقدام به سفارش این دسته از محصولات کنند. البته این که شما بنر و یا تابلو فلکسی خود را در چه ابعادی نیاز دارید، پارامتر مهمی است که بر روی قیمت تاثیر می گذارد چرا که هر چه ابعاد این دسته از محصولات افزایش پیدا کند، به تبع آن نیز قیمت چاپ آن ها بالاتر خواهد رفت.

مزایای چاپ بنر

افرادی قصد چاپ بنر را دارند باید به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشند که چاپ بنر می‌تواند مزایای مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. اولین مسئله به صرفه بودن و ارزان قیمت بودن این روش تبلیغاتی است.

همچنین چاپ بنر به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری پیدا کرده و آمار فروش بیشتری را تجربه کنید. دید بنرها برای کاربران بیشتر بوده و همچنین امکان چاپ فوری آن ها در سایزها مختلف وجود دارد. امکان گسترش آن در ابعاد بزرگ، وزن پایین و متنوع بودن نیز از مهم ترین مزایای چاپ بنر به حساب می آید که این ویژگی ها باعث شده تا افراد بسیار زیادی برای تبلیغات خود به سراغ این روش بروند.

معایب چاپ بنر

اگر بخواهیم شما را با معایب چاپ بنر آشنا کنیم باید به این مسئله توجه داشته باشید که مهم ترین عیبی که انجام فرآیند چاپ بنر دارد غیر قابل بازیافت بودن این دسته از محصولات است.

در واقع بنری که چاپ شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، به هیچ عنوان قابل بازیافت نبوده و این مسئله می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. در همین راستا پیشنهاد ما این است که حتماً دید کافی در رابطه با این عیب چاپ بنر داشته باشید و سپس اقدام به خرید آن کنید.

مزایا چاپ تابلو فلکسی

مزایا و معایب تابلو فلکسی
مزایا و معایب تابلو فلکسی

از سوی دیگر اگر بخواهیم نگاهی به مزایای چاپ تابلو فلکسی انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم باید گفت که این دسته از روش‌های تبلیغاتی نیز مقرون به صرفه بوده و امکان چاپ آن در اندازه های مختلف وجود دارد.

همچنین این دسته از محصولات قابلیت گسترش در ابعاد بزرگ را نیز دارند. سبک بودن، انعطاف پذیر بودن، امکان دیده شدن از فواصل دور از دیگر مزایای این دسته از محصولات هستند.

از سوی دیگر باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تابلو فلکسی ها از نظر ابعاد و تراکم متنوع بوده و امکان نورپردازی خاص و جلوه های بصری برای آن ها وجود دارد. همچنین شما می توانید اقدام به چاپ واضح و با کیفیت تبلیغات خود در این روش کرده و مشتریان بیشتری را جذب خود کنید.

معایب تابلو فلکسی

به طور کلی تابلو فلکسی ها معایب بزرگی ندارند، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر اقدام به خرید تابلو فلکسی خاصی کنید که نیاز به نور پردازی داشته باشد، این دسته از محصولات در شرایط محیطی تاریک جلوه بیشتری دارند و در واقع در طول روز تفاوت بسیار زیادی بین یک تابلو فلکسی و دیگر روش های تبلیغاتی مشابه وجود ندارد.

به همین دلیل معمولاً از این دسته از محصولات در محیط هایی استفاده می شود که فضای تاریکی دارند و در هنگام شب با روشن کردن چراغ از این شیوه تبلیغاتی استفاده می‌شود.

محصولات مرتبط: