نکات مهم در طراحی استند پاپ آپ نمایشگاهی

 

طراحی استند پاپ آپ

 

پاپ آپ استند سازه‌ای است که در غرفه‌های نمایشگاهی برای جداسازی فضای غرفه، تبلیغ محصولات و خدمات در مراکز تجاری، اطلاع‌رسانی در همایش‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاپ آپ نمایشگاهی جلوه بصری خوبی ایجاد می‌کند به همین دلیل به یک طراحی منحصر به فرد برای جذب مشتری نیاز دارد طراحی در رساندن پیام بسیار اهمیت دارد زیرا هرگونه پیامی از طریق تصویر، بهتر و با سرعت بیشتری انتقال می‌یابد.

برای طراحی یک استند پاپ آپ زیبا و جذاب رعایت برخی نکات طراحی لازم و ضروری است از جمله:

ساده بودن طرح

استفاده از تصاویر و نوشته‌ها در طراحی پاپ آپ اهمیت زیادی دارد اما وجود فضای خالی نیز مهم است. درج یک پیام تبلیغاتی ساده، معرفی مختصری از سازمان یا محصولات و خدمات بر روی پاپ آپ کافی است. طراحی با نوشته‌ها و عکس‌های زیاد و اطلاعات بیش از اندازه از میزان تاثیرگذاری و جذابیت پاپ آپ کاسته و باعث سردرگمی و گیج شدن مخاطب می‌شود.

استفاده از تصاویر و عکس‌های واضح و با کیفیت

کیفیت تصاویر از با اهمیت ترین بخش‌های یک طراحی است. استفاده از تصاویر بی کیفیت و تار در ذهن مخاطب اثر خوبی نداشته و طراحی را غیر حرفه‌ای نشان می‌دهد. بهتر است عکس‌ها را بزرگ نکرده و از تصاویر با وضوح و کیفیت بالا در اندازه واقعی استفاده شود.

استفاده از رنگ مناسب

استفاده از رنگ‌های متناسب با محیط کار، حوزه فعالیت و نوع محصولات و خدمات، تاثیر بسزایی در تبلیغات موثر دارد. در طراحی مدیای چاپ استندهای پاپ اپ، دقت در انتخاب رنگ‌های زیبا و متناسب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا رنگ‌های مختلف چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب کرده و بازخوردهای متفاوتی در افراد ایجاد می‌کند.

پاسخ به سوالات مشتریان

نوشته‌ها و عکس‌های پاپ آپ باید به گونه ای طراحی شود که به سوالات مشتریان درمورد تولیدات، محصولات و خدمات پاسخ دهد. در نتیجه مشتری با نگاه کردن به پاپ آپ پاسخ بسیاری از سوالات خود را می‌گیرد و در زمان و هزینه او صرفه جویی می شود.

یادآوری خود به مشتریان

در طراحی پاپ آپ باید اطلاعات تماس، آرم و لوگوی شرکت، محصولات، آدرس صفحات مجازی، گروه‌های اجتماعی و ... در زیر پاپ آپ درج شده تا شرکت برای بینندگان بهتر معرفی شده و مشتری به‌راحتی بتواند از تولیدات آگاهی یافته و با واحد فروش تماس بگیرد.

دقت در ابعاد طراحی پاپ آپ

دقت کنید در طراحی و چاپ مدیای پاپ آپ فایلی که طراحی می‌شود با توجه به ابعاد استند پاپ آپ انجام گیرد. اغلب ابعاد چاپ پاپ آپ بزرگتر از ابعاد خود استند پاپ آپ بوده زیرا مدیای چاپ شده تا کناره‌های سازه پاپ آپ قابل نصب است. بهتر است بخش مهم طرح در وسط استند یعنی قسمت میانی پاپ آپ قرار گرفته و به کناره‌ها نرود تا به خوبی دیده شود.

در نظر گرفتن مکان قرارگیری پاپ آپ

اگر استند پاپ آپ برای قرارگیری در نمایشگاه‌های بین المللی خارج از کشور طراحی و چاپ می‌شود، بهتر است برای شناخته شدن بیشتر شرکت و شناسایی غرفه، متون درج شده به زبان رسمی کشور میزبان یا زبان انگلیسی ترجمه و پرچم کشور در قسمتی از پاپ آپ درج شود.

 

محصولات مرتبط: