طراحی بنر چاپی


طراحی بنر چاپی
طراحی بنر چاپی

به منظور اعلام و آگاهی دادن به افراد از انواع تابلو‌ها، پارچه‌ها و پرچم‌ها که بر روی آن‌ها نماد، شعار یا نوشته‌ای حک شده است استفاده می‌کنند و به آن بنر می‌گویند. بنر‌ها برای تاثیر گذاشتن و پیغام رساندن طراحی می‌شوند، بنابراین باید یک فکر کاملا برنامه‌ریزی شده و هدفمند در طراحی چاپ بنر وجود داشته باشد.

با آگاهی از اصول طراحی چاپ بنر به راحتی می‌توانید پیغام خود را به مخاطبین‌ خود برسانید. البته ناگفته نماند که طراحی بنر جزو کار‌های گرافیکی است، چرا که اوج خلاقیت طراح، در طراحی بنر دیده می‌شود. شما باید بتوانید هدف خود را در خلاصه‌ترین فرم در ابعاد مختلف به صورت خلق یک اثر هنری و در عین حال تاثیر‌گذار، به مردم برسانید.

اما قصد داریم در ادامه نکات مهم به هنگام طراحی چاپ بنر را به شما بازگو کنیم تا بهترین طراحی را داشته باشید.

انواع طراحی چاپ بنر

بدون شک در سطح شهر بنر‌های مختلفی دیده اید؛ بنر‌های پارچه‌ای که معمولا فروشگاه‌های تازه تاسیس و مغازه‌داران از آن‌ها استفاده می‌کنند یا بنر‌های پارچه‌ای که در کنار اتوبان و بزرگراه‌ها برای تبلیغات کسب و کار نصب شده‌اند و بنر‌های دیجیتالی که بر روی نمایشگر‌های بزرگ به منظور تبلیغات استفاده می‌کنند، البته این نوع بنرها به ندرت دیده می‌شوند.

برای تاثیر گذاری بیشتر بنر‌های تبلیغاتی مهم ترین عملکرد چیست؟

برای طراحی چاپ بنر با توجه به هدف و نوع بنر، اصول و قواعد متفاوتی وجود دارد. اما نقطه اشتراکی که بین اکثر بنر‌ها وجود دارد، جذب مخاطبین بیشتر و افزایش فروش خدمات کسب و کارها است. در نتیجه مهم‌ترین عملکردی که باید در طراحی چاپ بنر رعایت کرد، سادگی و فهم راحت آن است.

منظور از سادگی یعنی اینکه نیازی نیست طراحی پیچیده‌ای داشته باشد تا ذهن و چشم مخاطب را خسته کند. همچنین بنر‌ها باید به گونه‌ای باشند که همه افراد بلاء‌استثنا بتوانند آن را به راحتی درک کرده و مفهوم آن را دریافت کند.

چگونه بازدیدکنندگان را تشویق به برقراری ارتباط کنیم؟

مخاطبان باهوش‌تر از آن هستند که تنها با خواندن یک متن مختصر و بنر تبلیغاتی از خدمات شما استفاده کنند. باید به هنگام طراحی چاپ بنر از خلاقیت استفاده کنید تا آن‌ها را به برقراری ارتباط با خودتان دعوت کنید. اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی، شرکت در قرعه‌کشی، برنامه‌های آموزشی رایگان و ... همگی راه‌های مختلفی هستند که مخاطب را تشویق می‌کند تا برای مدت کوتاهی هم که شده با شما ارتباط بگیرند.

برای طراحی چاپ بنر چه نکاتی را باید رعایت کرد:

اگر می‌خواهید مخاطبان زیادی را جذب محصولات یا خدمات خود کنید، رعایت نکات زیر در طراحی چاپ بنر می تواند شما را به هدفتان نزدیک‌تر ‌کند.

بالا‌ترین کیفیت

کیفیت را هیچگاه فراموش نکنید. برای طراحی باید تمامی تلاش خود را بکنید تا با استفاده از مختصر‌ترین متن و بهترین تصویر زمینه بتوانید افراد زیادی را به خود جذب کنید. اما به یاد داشته باشید که اطلاعات درون بنر نباید کوتاه باشد زیرا مخاطب را گنگ می کند، بلکه باید به اندازه‌ای کافی باشد تا بازدیدکننده جذب شده و تمایل به برقراری ارتباط با شما را داشته باشد.

تصاویر جذاب

استفاده از تصاویر، نکته مهم دیگری است که نباید از آن غافل شد. قدرتی که تصاویر در بیان هدف شما دارد متن ندارد. بنابراین تصاویر مرتبط با موضوع خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که تصاویر باید کیفیت و وضوح بالایی داشته باشند تا چشم بازدیدکننده به راحتی آن را ببیند.

اطلاعات ضروری

در بنر‌های تبلیغاتی چند نکته حرف اول را می‌زند که حتما باید قید شوند:

اطلاعات تماس: زمانی که بازدیدکنندگان بنر شما را مشاهده می‌کنند، انتظار دارند تا راه‌های ارتباطی با شما را در آن مشاهده کنند تا در صورت لزوم با شما ارتباط برقرار کنند. شماره تلفن، آدرس ایمیل، شبکه‌های اجتماعی فعال، آدرس وب سایت، آدرس دفتر کار، شماره فکس و شماره پیام کوتاه هر کدام به تنهایی یک راه ارتباطی است که مخاطبان به آن نیاز دارند.

لازم نیست که همه موارد بالا ذکر شوند، تنها دو الی سه مورد از راه‌های ارتباطی کافی است. معمولا شماره تلفن و آدرس شبکه‌های اجتماعی بهترین گزینه برای دسترسی سریع هستند.

لوگو یا نماد شرکت: استفاده از لوگو و نماد کاری‌تان هم موجب برند‌سازی و هم موجب شناخت بیشتر خدمات‌تان شده و علاوه بر این لوگو و نماد‌ها باعث زیبایی بنر می‌شوند. حتی اگر بنر ساده‌ای طراحی کرده باشید، وجود لوگو باعث جذابیت آن می‌شود.

تعادل در استفاده از رنگ‌ها

رنگ‌ها در بنر به دلیل اینکه تاثیر مستقیم بر روی چشم‌ دارند، باید با حساسیت بیشتری بکار گرفته شوند. هارمونی رنگ را کاملا رعایت کنید. سعی کنید از رنگ هایی که چشم را خیره می‌کنند استفاده کنید تا برای بیننده جذاب شود، اما دقت کنید که رنگ متن باید متضاد و واضح‌‌تر از رنگ پس زمینه باشد.

برای طراحی چاپ بنر اگر نکات بالا را با دقت در نظر بگیرید، آنگاه یک بنر خوب و با کیفیت بالا خواهید داشت که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب می‌گذارد.

مقالات مرتبط