سقف کشسان چند نوع است؟

 

انواع سقف کشسان

 

سقف کشسان در انواع جنس پارچه‌های مختلف یافت می‌شود از جمله سقف کشسان لاکر (براق یا آیینه ای)، سقف کشسان مات، سقف کشسان ترنسپرنت (نورگذر، شفاف)، سقف کشسان ساتن. این پوشش‌ها بسیار رایج و متداول هستند.

در ادامه به توضیح کامل آنها می‌پردازیم.

سقف کشسان لاکر (آینه ای یا براق):

سقف کشسان آینه‌ای یکی از جدیدترین راه‌های ایجاد تنوع و تغییر در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید و به سهولت نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع سقف حالت آیینه ای و براق داشته و جلوه بسیار زیبا و جذابی دارد. به علت این ویژگی و بازتاب فراوانش محل مورد نظر را بزرگتر و زنده تر نشان می‌دهد. سقف کشسان براق یا همان لاکر در رول‌هایی از عرض 1 متر تا 5 متر و ضخامت ۱۸ الی ۲۵ میکرون یافت می‌شود.

این سقف ها نسبت به دیگر سقف‌های کشسان تنوع طرح و رنگ زیاد از روشن ترین تا تیره ترین رنگ را دارند اما استفاده از رنگ های تیره بازتاب زیباتری را ایجاد می‌کند و برای اتاق هاى بزرگ، مکان‌های عمومی مانند رستوران ها، مراکز ورزشى و ... استفاده می‌شود اما رنگ هاى روشن برای اتاق هاى کوچک با سقف هاى کوتاه، حمام، آشپزخانه و ... مناسب تر است.

با سقف کشسان لاکر می‌توان سقف هاى برجسته و حجم دار، صاف و شیب دار ساخت. در اجرای این نوع سقف نمی‌توان در زیر کار نورپردازی انجام داد و در برخی موارد نورپردازی از رو به رو توسط فیبر نوری انجام می‌گیرد .

سقف کشسان مات:

این نوع سقف یک نوع از سقف‌های کاذب مدرن با جنس PVCاست که حالتی مات داشته و درخشنده نیست و نسبت به سقف کشسان براق نور کمتری را عبور می‌دهد که به عنوان دیوارپوش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع سقف برای ایجاد انطباق بین دکوراسیون و فضای منزل به کار می‌رود و اکثرا در طراحی‌ها و دکوراسیون‌های با سبک ساده کاربرد دارد. در سقف کشسان مات می‌توان نورپردازی انجام داد که دارای توزیع نور کاملا یکنواخت است و باعث زیباتر شدن طراحی و دکوراسیون داخلی می‌شود.

سقف کشسان ساتن (نیمه شفاف):

سقف کشسان ساتن یا همان سقف نیمه شفاف مابین سقف کشسان مات و سقف کشسان براق است زیرا هم خاصیت مات بودن و هم خاصیت براق بودن را دارد همچنین میزان عبور نور در آن نسبی است و با ضخامت 15، 18و 25میکرون موجود است.

این نوع سقف کشسان مناسب هرگونه دکوراسیون و طراحی داخلی است و یک درخشش صدفی دارد. سقف کششی ساتن با دستگاه یووی قابل چاپ است. این نوع پارچه بهترین گزینه برای چاپ طرح، نقش و تصویر مورد نظر مشتری است به همین دلیل مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته و طرفداران بسیاری دارد.

سقف کشسان ترنسپرنت (شفاف):

سقف کشسان ترنسپرنت که به نوع شفاف نیز شناخته می‌شود برای عبور نور بسیار شفاف است و نورهای طبیعی و مصنوعی را پخش کرده و نوری یکدست و بسیار زیبا به محیط می‌بخشد. به علت همین ویژگی این نوع سقف کشسان برای نورپردازی بسیار مناسب است.

سقف کشسان شفاف اغلب برای فضایی که به عبور نور طبیعی نیاز دارد و یا محیطی هایی که نیاز به نورپردازی زیادی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد مثلا در رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، آمفی تئاترها و ...

محصولات مرتبط: