آموزش چاپ استیکر و مراحل آن


مراحل پرینت وینیل

وینیل‌ها این روزها بسیار رایج شده اند و در صنعت ها و کسب و کارهای مختلف به صورت های گوناگون از آن ها استفاده می شود!

کاربردهای متنوع این برچسب ها باعث شده است که بتوانیم به صورت جامع از آن ها استفاده کنیم، اما آیا شما مهارت کافی در زمینه طراحی استیکر دارید؟

آیا برای اینکه استیکر خود را چاپ کنید شرکت معتبری را سراغ دارید؟ اگر قصد طراحی وینیل در منزل را دارید، آیا می دانید که چه نکاتی در این زمینه مهم هستند؟

اگر شما هم از استیکرها زیاد استفاده می‌کنید و دوست دارید که خودتان به تنهایی استیکرهای دلخواهتان را طراحی کنید، سپس آن ها را برای چاپ به یک شرکت چاپ دیجیتال بسپارید، بهتر است که امروز تا انتهای این مقاله با خانه طراحان سام همراه باشید.

در ادامه به صورت مرحله به مرحله طراحی استیکر مدنظر برای چاپ را باهم بررسی می کنیم!

مراحل طراحی استیکر یا وینیل مورد نظر شما جهت چاپ

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که دستی بر آتش نرم افزارهای ویرایش تصویر و گرافیک دارند به شما تبریک می گوییم چرا که خودتان قادر به طراحی استیکر دلخواهتان هستید! تنها کافی است که در این زمینه چند نکته را مورد بررسی قرار دهید تا در هنگام چاپ استیکر دلخواهتان، بیشترین بازدهی را داشته باشید! این اطلاعات و مراحل برای طراحی اکثر وینیل ها کاربردی هستند.

تطبیق رنگ حرفه ای داشته باشید تا نتیجه ی کار خوب باشد!

انتخاب رنگ ها و پیروی از الگوهای چاپی درست باعث می شود که کارتان در نهایت یک رنگ عالی و دلچسب به خود بگیرد! در این زمینه به صورت کلی دو نوع ترکیب رنگ CMYK و Pantone وجود دارد. برای انتخاب از بین این دو نوع ترکیب رنگ باید به دستگاهی که می خواهید برای چاپ وینیل از آن استفاده کنید، نگاهی بیندازید تا گزینه ی ایده آل خود را انتخاب کنید!

معمولا دستگاه های حرفه ای که در شرکت های چاپ دیجیتال یافت می شود برای چاپ از الگوی Pantone استفاده می کنند! در این مورد باید در نظر داشته باشید که رنگ استیکرها بر روی کاغذ با استفاده از این الگوی رنگی، دقیقا همان چیزی است که در صفحه نمایش وجود دارد! در نقطه مقابل الگوی CMYK وجود دارد که معمولا 10 درصد عملکرد آن با صفحه نمایش و طرح آماده شده متفاوت است!

ماندگاری را مورد بررسی قرار دهید!

ممکن است هرکسی طراحی وینیل را برای کارهای متفاوتی انجام دهد و بخواهد برای مدت زمان های مختلفی از آن استفاده کند! شما بسته به این که می خواهید برای چه مدت زمانی از وینیل خود استفاده کنید، باید در نظر بگیرید که از چه مواد، جوهر، استیکر و ... برای آن استفاده کنید! به عنوان مثال اگر قصد چاپ این متریال بر روی اتوبوس را دارید که معمولا مدت زیادی در زیر باران و آفتاب قرار خواهد گرفت، استفاده از متریال مناسب می تواند ماندگاری بیشتری را برای وینیل شما به وجود بیاورد!

برش دستی یا لیزری، مسئله این است!

شکل دادن به استیکرها مخصوصا در موارد خاصی که جذابیت بصری آن ها بسیار مهم است، باعث می شود که کار شما جلوه و تاثیرگذاری بهتری داشته باشد. در هنگام طراحی استیکر مدنظر باید به این مسئله دقت کنید که در نهایت کار شما به چه صورت برش خواهد خورد؟ اگر از یک شرکت حرفه ای برای این کار کمک گرفته باشید، آن ها بر اساس نیاز شما کار را به صورت برش لیزری یا دستی به بهترین صورت برش خواهند داد.

از یک شرکت خوب برای چاپ وینیل یا استیکر خود کمک بگیرید

بعد از گذراندن مراحل بالا و انجام آن ها به صورت مرحله به مرحله نوبت آن می رسد که در این رابطه تصمیم بگیرید که کدام شرکت و یا مجموعه چاپ دیجیتال، استیکر جذابی که طراحی کرده اید را باید چاپ کند. در اینجا اگر می خواهید به صورت پیوسته به چاپ وینیل ها و استیکرهای خود بپردازید، بهتر است که کمی تحقیق راجع به آن شرکت داشته باشید.

به عنوان مثال این که شرکت چاپی شما از چه الگو، جوهر، دستگاه و ... استفاده می کند، می تواند در نتیجه ی کار شما تاثیر خود را بگذارد! شرکت چاپ دیجیتال خانه طراحان سام که یکی از شرکت های حرفه ای و پیشرو در این زمینه است، با استفاده از بروزترین دستگاه ها و بهترین متریال بر اساس نیاز شما، می تواند استیکرها و وینیل های شما را به بهترین شکل چاپ کند.

نتیجه گیری: چطوری استیکر طراحی شده خودم رو چاپ کنم؟

حالا که استیکر خود را طراحی کرده اید، کافی است که با بخش فروش خانه طراحان سام در پیامرسان های تلگرام و واتس آپ ارتباط برقرار کنید. کارشناسان بخش فروش ما به شما راهنمایی خواهند کرد که فایل خود را ارسال کنید و سفارشتان را ثبت کنید! بسته به این که اندازه، تعداد و حجم کار شما چه مقدار خواهد بود، این مسئله می تواند زمانبر باشد.

مقالات مرتبط: