لایت باکس رستورانی یا فست فود

لایت باکس رستورانی یا فست فود
لایت باکس رستورانی یا فست فود

لایت باکس رستورانی را می‌توان جزو به روزترین تجهیزات تبلیغاتی دانست. با توجه به این که در عصر حاضر، روش‌های مختلفی جهت تبلیغات کسب و کارها استفاده می‌شود، در رستوران‌ها و فست فودها نیز از این روش استفاده شده و صاحبان این مشاغل، شاهد نتایج مثبت آن بوده‌اند. همین امر نیز باعث شده تا امروزه اکثر صاحبان این کسب و کارها به فکر استفاده از لایت باکس‌ها افتاده و خدمات خود را به شیوه‌ای نوین به مخاطبان معرفی کنند.

با توجه به این گفته‌ها، در این مطلب قصد داریم تا در مورد این تجهیزات تبلیغاتی، ویژگی‌ها، انواع و قیمت آنها توضیحاتی ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله، قطعاً شما نیز به این نتیجه خواهید رسید که استفاده از این محصولات تحولی بزرگ در کسب و کارتان ایجاد کرده و افزایش فروش را در پی خواهد داشت.

لایت باکس رستورانی چیست؟

شاید بسیاری از مخاطبان این مقاله با لایت باکس فست فود یا رستورانی آشنایی نداشته و در پی آن هستند تا در مورد این محصول اطلاعاتی کامل به دست آورند. از این رو قبل از این که در مورد این محصولات، توضیحاتی ارائه دهیم به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت.

منظور از لایت باکس، تابلوهایی هستند که به دلیل برخورداری از روشنایی مناسب، تبلیغات را به صورتی برجسته به مخاطبان نمایش می‌دهد. در صورتی که این تابلوها صرفاً برای استفاده در رستوران‌ها و یا فست فودها طراحی شده باشند و تصاویر و تبلیغات به کار رفته در آنها مرتبط با این مشاغل باشند به آنها لایت باکس مخصوص رستوران و فست فود گفته می‌شود.

این تجهیزات ممکن است از متریال مختلفی چون فلکسی فیس، طلق های بک لایت و یا پارچه بک لایت تولید شوند. البته لازم به ذکر است که منبع نوری موجود در پشت این تابلوها، آنها را از دیگر انواع تابلوهای تبلیغاتی متمایز می‌سازد، زیرا این منبع نور به وضوح بیشتر تصاویر و نوشته‌ها کمک کرده و در نتیجه، توجه افراد را به آنها جلب می‌کند.

ویژگی‌های لایت باکس رستورانی یا فست فود کدامند؟

به دلیل اهمیتی که تبلیغات در روند رو به رشد کسب و کارها دارد استفاده از لایت باکس‌های مخصوص رستورانی و فست و فود نیز روز به روز در حال افزایش است. این محصولات بنا به ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند تأثیرات مثبت خود را در افزایش فروش رستوران‌ها و فست فودها بگذارند.

از جمله ویژگی‌هایی که سبب شده تا لایت باکس رستورانی و فست فود در عصر امروز، متقاضی زیادی داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نورپردازی مناسب: در این جعبه‌های تبلیغاتی، نور پس زمینه‌ای تعبیه می‌شود که به وسیله آن می‌توان نوشته‌ها و تصاویر را با وضوح بالا مشاهده کرد. همین امر نیز به جلب توجه عموم مردم کمک می‌کند. از منابع نوری که در این تابلوها استفاده می‌شود می‌توان به مهتابی و لامپ‌های آل ای دی اشاره نمود.
  • طراحی و چاپ: به منظور اجرای تبلیغات در لایت باکس فست فود و رستوران‌ها از روش‌های مختلف چاپ و طراحی استفاده می‌شود. به گونه‌ای که می‌توان از روش‌هایی چون چاپ استیکری، چاپ مستقیم و چاپ In door برای اجرای طرح بر روی این تابلوها استفاده کرد.

مزیت‌های استفاده از لایت باکس رستورانی

به دلیل ساختار لایت باکس‌ها و نحوه کارکرد آنها، صاحبان مشاغلی چون رستوران‌ها و فست فودها نسبت به استفاده از آنها در این مراکز، استقبال بی نظیری به عمل آورده‌اند. با استفاده از این محصولات می‌توان شاهد برخورداری از مزیت‌های زیر بود:

  • تبلیغات راحت و مدرن خدمات
  • صرفه جویی در هزینه‌های لازم برای تبلیغات
  • کم بودن هزینه‌های نگهداری و تعمیرات لایت باکس‌ها
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • قابلیت تعویض طرح و چاپ‌های داخل لایت باکس

با انواع لایت باکس رستورانی آشنا شوید

با توجه به این که فضای در دسترس در فست فودها و رستوران ها با هم فرق می‌کند و همچنین ممکن است صاحبان این مشاغل تمایل داشته باشند با روش‌های متفاوتی، خدمات خود را تبلیغ کنند، لایت باکس رستورانی و فست فود در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند.

علاوه بر تنوع این محصولات در رنگ و ابعاد لایت باکس، این محصولات از نظر کاربری نیز با هم تفاوت دارند. به صورتی که می‌توان آنها را از این منظر در دسته‌های زیر قرار داد:

لایت باکس رستورانی آل ای دی کریستالی

این مدل از لایت باکس‌های فست فودی و رستورانی را می‌توان جزو محبوب‌ترین انواع این محصولات دانست. در تولید این تجهیزات تبلیغاتی از روش چاپ استفاده شده و می‌توان طرح، تصاویر و نوشته‌های چاپی را بر روی متریال های مختلف بک لایت اجرا نمود. به این ترتیب شاهد جلوه گری منوی رستوران، تبلیغات و ... با نور یکنواخت و جذاب خواهیم بود.

لایت باکس رستورانی ایستاده

یکی دیگر از انواع لایت باکس فست فود، لایت باکس‌های ایستاده هستند. این لایت باکس‌ها را می‌توان در ابعاد مختلفی تولید کرده و در یک گوشه از رستوران و فست فود و یا در دو طرف درب ورودی این مکان‌ها قرار داد.

لایت باکس رستورانی دیواری

این نوع از لایت باکس‌ها که در ابعاد کوچک طراحی و تولید می‌شوند می‌توان آنها را به وسیله آویزهایی به دیوار نصب کرد.

قیمت لایت باکس رستورانی و فست فود

یکی از چالش‌هایی که رستوران داران و صاحبان فست فودها به هنگام سفارش ساخت لایت باکس با آن روبرو می‌شوند قیمت لایت باکس رستورانی است، زیرا بسیاری از آنها با توجه به جلوه و کارکرد این تجهیزات تبلیغاتی بر این باورند که قیمت آنها بسیار زیاد خواهد بود. این در حالی است که اگر نگاهی به نقش این محصولات در افزایش فروش این مراکز پخش غذا داشته باشیم، متوجه مقرون به صرفه بودن آنها نسبت به روش‌های دیگر خواهیم شد.

در ضمن ویژگی‌هایی چون قابلیت تعویض طرح تبلیغاتی، امکان استفاده از منابع نور کم مصرف در این تابلوها و ...، سفارش و خرید این تجهیزات را مقرون به صرفه‌تر می‌کنند.

اما اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد قیمت این محصولات بحث کنیم باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که قیمت این تجهیزات با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود. از جمله این پارامترها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابعاد لایت باکس

برخی از مشتریان این محصولات با توجه به سیاست‌های کاری خود، ابعاد این تابلوها را بزرگ و برخی دیگر، کوچک در نظر می‌گیرند. همین امر نیز باعث می‌شود تا قیمت لایت باکس‌های مختلف با هم تفاوت داشته باشد. به این صورت که اگر لایت باکس مورد نظر دارای ابعاد بزرگی باشد، قیمت آن بیشتر و برعکس، در صورت کوچک بودن ابعاد لایت باکس، قیمت آن کمتر خواهد بود.

از این رو لازم است قبل از این که طرح و ابعاد این تجهیزات را سفارش دهید، در مورد ابعاد آنها به خوبی فکر کرده و سپس با توجه به نیازها و بودجه در دسترس، لایت باکس مورد نظر را سفارش دهید.

نوع لایت باکس

همانگونه که در بخش‌های قبل نیز گفته شد، لایت باکس فست فود و رستورانی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. با توجه به این مسئله نیز می‌توان گفت، قیمت آنها با هم فرق خواهد کرد، زیرا مراحل طراحی و تولید و میزان متریال مورد استفاده برای ساخت هر کدام از آنها با هم متفاوت است.

در ضمن هر کدام از انواع این تابلوها دارای روش نصب متفاوتی نیز می‌باشند که این امر در قیمت نهایی محصول تأثیر گذار است.

متریال به کار رفته برای تولید لایت باکس فست فود

در ساخت قاب تابلوهای تبلغاتی از متریال های مختلفی استفاده می‌گردد. به جز این مورد، سیستم روشنایی مورد استفاده در این لایت باکس‌ها نیز می‌تواند قیمت نهایی این تجهیزات را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل به مشتریان این تابلوها توصیه می‌شود ابتدا در مورد این موارد، اطلاعاتی کامل به دست آورده و سپس نسبت به سفارش بهترین و مناسب‌ترین نوع این تجهیزات اقدام کنند.

برند طراحی و تولید کننده لایت باکس

مورد دیگری که می‌تواند قیمت لایت باکس فست رستورانی را تحت تأثیر قرار دهد برند تولید کننده این محصولات می‌باشد. برندهای معتبر به منظور جلب رضایت مشتریان خود و همچنین حفظ اعتبار مجموعه، طراحی این تجهیزات تبلیغاتی را به دست افراد حرفه‌ای سپرده و از بهترین متریال جهت تولید آنها استفاده می‌کنند. از این رو کیفیت و کارایی این تابلوها به صورت تضمینی می‌باشد.

با توجه به این گفته‌ها می‌توان چنین برداشت کرد که اگر تولید این تابلوها را به مراکز مجاز و معتبر بسپارید شاهد تولید آنها به صورت حرفه‌ای با طول عمر بالا خواهید بود. در عوض آن نیز باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ اما اگر چنین نباشد ممکن است بتوانید لایت باکس را با هزینه کمتری نیز خریداری نمایید.

کلام آخر

در حال حاضر از روش‌های مختلفی جهت افزایش بازدهی کسب و کارها استفاده می‌شود. یکی از به روز ترین این روش‌ها، استفاده از لایت باکس‌ها می‌باشد. این تجهیزات با سیستم نوری خود، تبلیغات را به صورت متمایز نشان داده و راندمان تبلیغات را بالا می‌برند. از این رو امروزه در اکثر کسب و کارها نظیر رستوران‌ها و فست فودها، از این تجهیزات استفاده می‌گردد.

لایت باکس فست فود و رستورانی این قابلیت را دارد که در ابعاد مختلف و با طرح و چاپ‌های متفاوت مورد استفاده قرار گیرد. در صورت تمایل به سفارش و خرید این تجهیزات توصیه می‌شود به مراکز معتبر مراجعه کنید. به این ترتیب می‌توانید از طراحی اصولی و کیفیت بالای کار اطمینان داشته و تبلیغات کسب و کار خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

مقالات مرتبط