لایت باکس ام دی اف (MDF) چیست؟

لایت باکس ام دی اف (MDF) چیست؟
لایت باکس ام دی اف (MDF) چیست؟

توجه: در شرکت خانه طراحان سام لایت باکس MDF تولید نمی شود.


یکی از خاص‌ترین و جدیدترین ابزارهایی که در دنیای تبلیغات کاربرد بسیار زیادی دارد، تابلو لایت باکس ام دی اف است. این لایت باکس (MDF) به دلیل ظاهر زیبا و مدرن در فروشگاه‌ها توجه بسیاری از افراد را به سمت خود کشانده است. البته می‌توان تابلوهای تجاری و تبلیغاتی را بر اساس سلیقه و در اندازه‌های گوناگون طراحی کرد. در واقع از بهترین راه‌های تبلیغاتی و بازاریابی استفاده از تابلو تبلیغاتی است که امروزه طرفداران زیادی دارد.

لایت باکس ام دی اف (MDF) چیست؟

به تابلوهایی که در پشت تصاویر آنها نورپردازی انجام گرفته است و ظاهر تابلوها مانند یک جعبه زیبا و نورانی است، تابلو تجاری و تبلیغاتی گفته می‌شود. تابلوهای تجاری در طرح‌های مختلف و متنوع در بازار موجود هستند. لایت باکس ام دی اف MDF) ) نمونه‌ای از تابلوهای تبلیغاتی است که از یک صفحه نورانی با چراغ ال ای دی یا SMD طراحی شده است.

البته در گذشته سیستم روشنایی این نوع تابلوهای تبلیغاتی، سیستم نوری مهتابی یا فلورسنت بوده و به دلیل ایرادهایی که این سیستم نورپردازی داشت دیگر از این سیستم نورپردازی برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی و بازاریابی استفاده نمی‌شود. سیستم روشنایی فلورسنت به دلیل مصرف برق بالا و عدم پخش نور به صورت یکنواخت در سطح تصویر منسوخ شده است. امروزه بیشتر از لامپ‌های SMD در طراحی لایت باکس ام دی اف استفاده می شود، چرا که طول عمر منبع نور را بالا برده و مصرف برق را کاهش می دهد.

ویژگی تابلو لایت باکس ام دی اف

از ویژگی لایت باکس ام دی اف (MDF) یا جعبه تبلیغاتی می‌توان به جنس آنها اشاره کرد. در طراحی این جعبه‌های تبلیغاتی و بازاریابی از بهترین مواد اولیه مصرفی مانند ام دی اف‌های با کیفیت استفاده می‌شود. همچنین کیفیت چاپ این جعبه‌های تبلیغاتی و بازاریابی بالا بوده و بنابر سلیقه خریداران در شکل‌های مختلفی طراحی می‌شود. قیمت لایت باکس ام دی اف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و مناسب بوده و اجرای آن با دقت و سرعت بالا انجام می‌گیرد.

همچنین این جعبه‌های تبلیغاتی به شکلی کاملاً به‌روز و مدرن و زیبا طراحی می‌شوند که استحکام بالایی دارند. در طراحی قسمت رویه این جعبه‌های تبلیغاتی و بازاریابی از پلکسی گلس استفاده شده است و در بین دو پلکسی شیشه‌ای و شیری چاپ بک لایت قرار گرفته است. تابلوهای تبلیغاتی بنا بر سلیقه مخاطبان به همراه نور SMD یا به شکل بدون نور قابل تولید است.

جنس لایت باکس ام دی اف از چیست؟

جنس لایت باکس ام دی اف MDF)) از چیست ؟ اگر شما قصد دارید یک تابلو متفاوت با ظاهری مدرن و زیبا طراحی کنید که معرفی‌ کننده کسب و کارتان باشد، می‌توانید به سراغ تابلوهای تبلیغاتی که از جنس ام دی اف ساخته شده است بروید. در واقع تابلوهای تبلیغاتی ام دی اف ظاهر تازه و مدرن به دفتر کاری شما بخشیده و می‌توان آن را در طرح های مختلف متناسب با نوع دکوراسیون محیط پیاده‌سازی کرد.

البته اگر تنها قصد دارید تابلو تجاری و تبلیغاتی را در محیط داخلی دفاتر کاری نصب کنید جنس ام دی اف آن بهترین گزینه برای شما است، اما اگر تمایل دارید در خارج از محیط کاری این تابلو تجاری را نصب کنید بهتر است به سراغ جنس‌های آلومینیوم بروید.

کاربرد لایت باکس ام دی اف (MDF) چیست؟

انواع تابلو لایت باکس ام دی اف MDF)) کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد. در این بخش به این موضوع خواهیم پرداخت و کاربردهای آن را بیان خواهیم کرد. تابلوهای تبلیغاتی و تجاری بخاطر جلوه بصری خاصی که دارند همواره توجه بسیاری از مخاطبان را به سمت خود کشانده اند.

شما می‌توانید انواع تابلو لایت باکس ام دی اف را در سر درب مراکز درمانی، دندانپزشکی‌ها، رستوران‌ها، داروخانه‌ها، سالن‌های آرایشی، فست فودی‌ها و دفاتر کاری و … مشاهده کنید. همانطور که از نام این تابلوهای تبلیغاتی مشخص است، از آنها برای معرفی شخص یا کسب و کار استفاده می‌شود. در حقیقت این تابلوهای تجاری و تبلیغاتی به دلیل ظاهر مدرن و جلوه بصری زیبایی که دارند در ذهن مخاطبان ماندگار می‌مانند.

معایب استفاده از نور مهتابی در ساخت تابلو تجاریMDF

استفاده از نور مهتابی در ساخت تابلو تجاری MDF معایبی نیز دارد که در این جا به این موضوع خواهیم پرداخت. در واقع باید از تراکم SMD بالا به منظور پیشگیری از سایه انداختن این گونه از لامپ‌ها در تابلوهای لایت باکس ام دی اف (MDF) استفاده کرد و بتوان در پشت تابلو فاصله بین این لامپ‌ها را کاهش داد. با انجام این کار جلوه‌ای با شکوه و زیبا در تابلوهای تجاری ایجاد می‌شود که سر درب دفتر کاری شما را زیبا می‌کند.

البته برای تمامی نور و نورپردازی تابلوهای تجاری نیز از سیستم نوری مهتابی استفاده می‌شود که قیمت تابلو تجاری را کاهش می‌دهد. اما همانطور که در این مقاله یک بار به آن اشاره کردیم می‌تواند هزینه‌های جانبی نیز به همراه داشته باشد. بنابراین بهترین انتخاب برای تمرین نور و نورپردازی تابلوهای تجاری استفاده از سیستم نوری LED یا SMD است‌.

قیمت لایت باکس ام دی اف (MDF)

همانطور که یک بار گفتیم، قیمت تابلو تجاری تنها به قیمت متریال استفاده شده در آن وابسته است و هر چقدر کیفیت متریال بالاتر باشد به مراتب قیمت نهایی این جعبه‌های تبلیغاتی نیز بالا می‌رود. البته عوامل مختلفی در قیمت این دسته از محصولات دخیل هستند که می‌توان به نوع طراحی، ابعاد و اندازه، استفاده از نورپردازی، نوع چاپ و … اشاره کرد.

تابلوهای تجاری یا نورپردازی به شکل جعبه‌های نورانی و جذاب نمایش داده می‌شوند که تاثیر زیادی بر معرفی کسب و کار و همچنین دستیابی به مخاطبان بیشتر دارد. نمی‌توان برای این جعبه‌های تجاری قیمت ثابتی مشخص کرد. البته این تابلوهای تبلیغاتی در جنس‌های مختلف نیز تولید شده‌اند که قیمت آنها وابسته به نوع متریالی است که در ساخت آنها استفاده شده است.

قیمت لایت باکس ام دی اف MDF) ) به عوامل مختلف و متعددی بستگی دارد. در این قسمت این موارد را بررسی و بیان خواهیم کرد. لایت باکس ام دی اف در روش‌های مختلفی طراحی می‌شود و لایت باکس ام دی اف قابل رویت یا پیدا و لایت باکس ام دی اف مخفی از نمونه‌های روش طراحی هستند. لایت باکس ام دی اف مخفی به نحوی طراحی شده است که بینندگان از زاویه دید مستقیم نمی‌توانند متوجه چهارچوب ام دی اف تابلو تجاری مخفی شوند.

زمانی که شما از پایین با تابلو تجاری یا از کنار به آن نگاه می‌کنید تازه متوجه قاب ام دی اف دور تابلو تبلیغاتی می‌شوید. جعبه تبلیغاتی از چهارچوب ام دی اف تولید شده است که در طرح و رنگ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود. جعبه تبلیغاتی از ام دی افی طراحی شده است که بسیار با کیفیت بوده و قیمت آن نیز وابسته به قیمت ام دی اف است. البته کیفیت جعبه تبلیغاتی نیز به تنوع و کیفیت ام دی اف برمی‌گردد.

تابلو تجاری قابل رویت

در لایت باکس ام دی اف (MDF) قابل رویت مخاطب می‌تواند از روبرو چهارچوب ام دی افی که در تابلو تجاری طراحی شده است را مشاهده کند. البته ظرافت طراحی تابلو تجاری قابل رویت بسیار زیاد بوده و در اجرای آن باید به ظرافت طراحی اهمیت داده شود. تابلو تجاری قابل رویت در فضاهای داخلی استفاده می‌شود، اما در فضای خارجی به دلیل مقاومت کم آن در برابر گرد و غبار و باران و سایر عوامل طبیعی استفاده نمی‌شود.

البته در طراحی این نوع از لاین باکس از متریال گوناگونی مانند بک لیت و فلکس، پارچه بک ‌لایت استفاده می‌شود که کاملا سلیقه‌ای است. از دیگر متریالی که در ساخت تابلو تجاری استفاده می‌شود ترمو وود است که در واقع جایگزینی برای آن دی اف است.

اطلاعاتی در مورد استفاده از لایت باکس ام دی اف (MDF) در تبلیغات

به دلیل کیفیت متریال و چاپ لایت باکس ام دی اف (MDF) و به دلیل نور زیبا و مدرنی که از پشت تصاویر چاپی نمایان می‌شود، جلوه‌ای مدرن و لوکس به نمایشگاه‌ها یا محل کار می‌دهد‌. در واقع استفاده از تابلوهای تبلیغاتی زیبا یکی از مناسب‌ترین راه و روش برای معرفی نام تجاری یا برند در ادارات و فروشگاه‌ها بوده و از روش‌های پرطرفدار در معرفی برند به شمار می‌رود. البته در صورتی که لازم باشد تصویر جعبه تبلیغاتی تعویض شود، این کار به سادگی میسر است. این روش تبلیغاتی تاثیر زیادی بر روی تداوم آشنایی با برند و معرفی محصولات خواهد گذاشت.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی مربوط به تابلوهای تبلیغاتی و تجاری ارائه شود تا دید کلی نسبت لایت‌ باکس‌های ام دی اف داشته باشید. در دنیای امروزی برای تبلیغات دیگر از روش‌های قدیمی استفاده نمی‌شود، چرا که روش‌های مدرن و جدیدی ارائه شده‌اند که بسیار موثر هستند. تابلو تجاری ام دی اف را می‌توان با دکوراسیون چوبی همگام‌سازی کرد. گام اول برای طراحی تابلو تبلیغاتی طراحی و چاپ طرح است.

این کار با استفاده از دستگاه مربوطه با فرمت بک‌لایت توسط خانه طراحان سام انجام می‌شود. در گام دوم با استفاده از چوب ام دی اف با کیفیت، قاب لایت باکس ام دی اف (MDF) را در سایز و اندازه مشخص شده طراحی کرده و متناسب با سلیقه مخاطبان ممکن است از چوب متفاوتی استفاده شود. خانه طراحان سام در آخر نیز صفحه زیر کار را با هدف نورپردازی طراحی می‌کنند.

مقالات مرتبط