نصب استیکر بر روی شیشه و ماشین


نصب استیکر روی ماشین
نصب استیکر روی ماشین

حتما تا کنون به تبلیغات، استیکرها و یا شعر و جملاتی که روی اتوبوس‌های مسافربری داخل شهری و یا سایر ماشین‌ها، نوشته و یا نصب شده‌اند، دقت کرده‌اید.

نصب و یا چسباندن استیکر بر روی انواع خودرو شاید در ابتدا ساده به نظر برسد ولی در واقع این کار، به تخصص و مهارت خاصی نیاز دارد و در نتیجه کار، تاثیر می‌گذارد.

نصب استیکر چگونه انجام می‌شود؟

نصب و چسباندن استیکر، بر روی هر سطحی از جمله کارهای تخصصی است که باید با مهارت و دقت زیاد انجام شود، البته نصب برچسب بر روی بدنه خودروها، تخصصی‌تر از سایر سطوح است.

اگر بخواهید استیکر یا برچسب را روی سطوح صاف و صیقلی مانند سرامیک، شیشه، استیل و... بچسبانید، کار شما آسانتر است و می‌توانید از آب یا کفی که از ترکیب آب و ریکا درست شده، استفاده کنید.

برای نصب برچسب خودرو بر روی قسمتی از ماشین که سطح صافی داشته باشد و دارای برآمدگی و یا فرورفتگی نباشد، نیز می‌توان از این روش استفاده کرد.

به طور مثال، برچسب‌های تردد خودروها و یا استیکرها و برچسب‌های کوچکی که بر روی شیشه‌های اتوبوس قرار دارند با این روش چسبانده می‌شوند.

مراحل نصب استیکر بر روی سطح صاف و صیقلی

در مرحله اول، سطح مورد نظر را کاملا از گرد و غبار، تمیز کنید به طوری که صاف و صیقلی شود.

در مرحله بعد آب و ریکا را با هم ترکیب کنید تا کف کند و سطح را به وسیله این محلول خیس کنید و استیکر یا برچسب را روی این سطح بچسبانید.

محلول آب و ریکا برای این منظور استفاده می‌شود که از تشکیل حباب زیر برچسب جلوگیری شود و یا اگر موقع چسباندن استیکر حبابی زیر برچسب تشکیل شد، بتوان آن را خارج کرد.

همچنین استفاده از ترکیب این محلول، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید استیکر را مقداری جابجا کنید و یا جای استیکر را کلا تغییر دهید.

بعد از چسباندن استیکر، به وسیله یک کاردک یا هر وسیله‌ای شبیه آن، آب و ریکای زیر آن را کاملا خالی کنید و مطمئن شوید که هیچ حبابی زیر استیکر قرار ندارد.

بعد از این‌کار به مدت ۲ الی ۳ ساعت اجازه دهید تا استیکر و محل نصب آن کاملا خشک شود، بعد از طی این مرحله استیکر در جای خود محکم می‌شود.

جدا کردن استیکر از روی سطوح صاف

با استفاده از محلول آب و ریکا، تا قبل از خشک شدن سطح، می‌توانید استیکر را از روی سطح جدا کنید و مکان نصب استیکر را عوض کنید.

اما زمانی که برچسب کاملا خشک شد و بر روی سطح محکم شد برای جدا کردن آن، می‌توانید از یک سشوار استفاده کنید و با گرم کردن استیکر، آن را از روی سطح مورد نظر جدا کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در فصل زمستان بدلیل پایین بودن دمای هوا و چسباندن استیکر در فضای بیرون، نمی‌توان از آب و ریکا کمک گرفت و باید استیکر را بدون آب چسباند تا مشکلی به‌وجود نیاید.

نصب استیکر بر روی شیشه ها

شیشه را به طور کامل با الکل یا صابون و آب شستشو دهید. از پاک کننده شیشه استفاده نکنید، زیرا بقایای آن را از بین نمی رود و باعث می شود که برچسب به خوبی نچسبد. در مرحله ی اول محل قرارگیری استیکر را به وسیله ی خط کش علامت گذاری نمایید. پس از چسباندن استیکر می توانید از کارت بانکی برای خارج کردن حباب ها و محکم شدن استیکر به شیشه استفاده کنید. کاغذ سفید را از پشت استیکر بردارید. اگر برچسب به شیشه چسبیده باشد، سلفون آن را جداکنید در غیر این صورت مرحله 2 را تکرار کنید.

جدا کردن سلفون روی استیکر را به آرامی انجام دهید. قبل از جدا کردن آن را با کارت اعتباری محکم کنید. برای بهتر شدن نتیجه ی کار میتوانید به مدت 24ساعت برای این مرحله صبر کنید و سپس سلفون را جدا نمایید. به آرامی این کار را انجام دهید و مراقب باشید برچسب از روی شیشه جدا نشود.

چسباندن استیکر بر روی خودروها

چاپ استیکر چسباندن آن بر روی خودروها، کمی متفاوت است و بستگی به سطح مورد نظر دارد.

برای نصب برچسب خودرو بر روی شیشه ماشین یا قسمتی که کاملا صاف و صیقلی باشد، می‌توانید از روش بالا استفاده کنید، اما چون معمولا بدنه خودروها فرورفتگی و برآمدگی‌هایی دارد، نمی‌توانید از آب یا محلول آب و ریکا استفاده کنید و باید استیکر و برچسب را کاملا خشک نصب کنید‌؛ در غیر این‌صورت بعد از چند روز استیکر از بدنه ماشین جدا می‌شود.

علاوه براین، نصب برچسب خودرو بر روی ماشین‌های کوچکتر به دلیل اینکه قابلیت دسترسی به سایر قسمت‌های ماشین بیشتر است، کاری آسانتر است ولی در ماشین‌های بزرگتر مانند اتوبوس‌ها، نصب برچسب کار دشواری است و حتما باید از افراد دارای مهارت در این زمینه کمک گرفت.

نصب استیکر بر روی بدنه خودرو

چسباندن استیکر بر روی هر نوع ماشین و به خصوص اتوبوس‌ها، به دلیل برجستگی‌های قسمت‌های مختلف ماشین و همینطور زه‌های کنار برخی از خودروها، کار سخت و دشواری است و نیاز به تخصص و مهارت دارد.

افراد متخصص و ماهری هستند که کار نصب استیکر بر روی ماشین را به شکل تخصصی انجام می‌دهند، اگر نصب برچسب توسط افرادی که تخصص کافی ندارند انجام شود، بعد از مدت کوتاهی استیکرها از بدنه خودرو جدا شده و ظاهر زشتی را روی خودرو ایجاد می‌کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید بر روی ماشین خود استیکری را نصب کنید حتما از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید، زیرا این افراد، وظیفه نگهداری و در صورت نیاز ترمیم را برعهده می‌گیرند.

مراحل چسباندن استیکر بر روی بدنه خودرو

1. در مرحله اول اتومبیل را کاملا شسته و تمیز کنید به طوری که گرد و خاک و یا هر چیز دیگری روی ماشین نباشد و سپس آن را خشک کنید.

2. در مرحله بعد، استیکر یا برچسب را روی هر قسمت از بدنه که می‌خواهید بچسبانید قرار دهید و با چند تیکه چسب کاغذی آن را در جای خود فیکس کنید.

3. حالا برای اطمینان از اینکه استیکر را در جای درست قرار داده‌اید و نصب آن کاملا صاف انجام شده باشد، از دور به استیکر و ماشین نگاه کنید و در صورتی که استیکر به درستی تنظیم نشده، آن را جابه‌جا کنید.

4. از یک طرف استیکر، به آرامی و کم‌ کم شروع به جدا کردن کاغذ زیری برچسب کنید و همزمان با کاردک استیکر را به بدنه خودرو بچسبانید.

سعی کنید با دقت و ظرافت این کار را انجام دهید تا حبابی زیر استیکر ایجاد نشود و در صورتی که حباب به وجود آمد به وسیله کاردک حباب را خارج کنید.

5. به آرامی و با دقت، تمام استیکر را بچسبانید و بعد از آن اضافه‌های آن را با دقت برش دهید و جدا کنید.

برای انجام این‌کار از یک فرد ماهر کمک بگیرید، چون ممکن است به تنهایی نتوانید اضافه‌های استیکر را به درستی جدا کنید و مجبور شوید دوباره این‌کار انجام دهید.

6. در مرحله آخر نصب استیکر در صورتی که حبابی زیر برچسب به‌وجود آمده و با کشیدن کاردک از بین نمی‌رود، به وسیله سوزن یک سوراخ ریز روی آن ایجاد کنید و دوباره به وسیله کاردک روی استیکر بکشید تا هوای زیر آن تخلیه شود و استیکر بر روی سطح بچسبد و محکم شود.

مقالات مرتبط: