کاربردهای تابلو تبلیغاتی



کاربردهای تابلو تبلیغاتی

چرا به تابلوهای تبلیغاتی نیاز داریم؟

برای اینکه کسب و کارتان دیده شود، باید تبلیغات انجام دهید. اما تبلیغات در مکان های شلوغی مثل مترو، فروشگاه‌های بزرگ، خیابان‌های تجاری و ... پرهزینه است. برای کسب نتیجه بهتر از این سرمایه گذاری باید روی کیفیت تبلیغات تمرکز شود. از این رو کسب و کارها لایت باکس را برای نشان دادن برند تجاری خود استفاده می‌کنند.

پر هزینه بودن تبلیغات، اهمیت استفاده از تابلوهای باکیفیت را ضروری کرده است. هیچ کسب و کاری دوست ندارد، تابلو کسبوکار او در میان تابلوهای موجود در مترو ارزان و غیر حرفه‌ای به نظر برسد.
تابلو تبلیغاتی در مجموع به کمک نور LED یا SMD متن، عکس و … را به نمایش می‌گذارد. اما سازه‌ای که پارچه چاپ شده را نگه می‌دارد، هویت این نوع تابلو را به یدک می‌کشد.

معمولا تابلوهای تبلیغاتی سه نوع هستند:

1- لایت باکس های آلومینیومی
2- تابلوهای کریستالی
3- لایت باکس های چوبی

مزایای تابلوهای با قاب آلومینیوم کدامند؟

1- سبک وزن بودن : تابلوهای آلومینیومی جایگزین تابلوهای فلزی شده است، بدلیل اینکه سایر فلزها وزن سازه را سنگین می‌کردند و حمل و نقل و همچنین نصب آنها مشکل شده بود به لطف آلومینیوم این مشکل برطرف شد. آلومینیوم فلزی سبک است و جایگزینی آن باعث شد، وزن این نوع تابلو به شدت کاهش یابد.

2- گرم نشدن: رسانا بودن فلزها حرارت آن‌ها را در محیط‌های باز زیاد می‌کند اما آلومینیوم با سطح صاف و براقی که دارد، اغلب تابش‌های نور را بازتاب می‌دهد و در مقایسه با سایر فلزات گرمای نور را کمتر به خود جذب می‌کند. آلومینیوم برخلاف تابلوهای چوبی و پلاستیکی آتش نمی‌گیرد و امنیت بیشتری دارد. البته گفتنی است، استفاده از لایت باکس آلومینیومی در محیط‌های بسته مثل مترو و فروشگاه‌های بزرگ، مشکل گرم شدن جزئی را به کلی از بین برده است.

3- چشم نواز بودن: آیا شما هم در مترو به فریم‌های گران قیمت آلومینیومی چشم دوخته‌اید؟
آلومینیوم برش خورده چشم‌های انسان را می‌رباید و به پارچه چاپ شده اصالت و موجودیت می‌بخشد. اتفاقاً چیزی که در تبلیغات به دنبال آن هستیم، دیده شدن است. تابلو آلومینیومی نقش خود را به خوبی بازی می‌کند. در میان شلوغی مترو و بازار، رفت و آمد های مکرر، استاتیک و ایستا بودن این سازه آلومینیومی به مردم آرامش و فرصت فکر کردن می‌دهد.

4- فریم‌های ظریف: در ساخت تابلو تبلیغاتی 2 نوع گرایش وجود دارد. برخی از افراد معتقدند، تابلو تبلیغاتی با فریم‌های بسیار نازک (فریم لس) جذابیت و گیرایی دارند و برخی هم دوست دارند از تابلوتبلیغاتی با فریم‌های ضخیم استفاده کنند. شما نگران نباشید، آلومینیوم کار خودش را می‌کند. فریم لس بودن یا نبودن جنبه سلیقه‌ای آن است.

5- قابل حمل: وزن سبک این سازه، امکان حمل آن را به راحتی فراهم می کند. شما به راحتی و در عرض چند دقیقه می‌توانید پارچه چاپ شده را از روی تابلو تبلیغاتی آلومینیومی جدا کنید و پارچه جدید را روی آن بچسبانید سپس مجدداً آن را به آسانی نصب کنید.

6- استحکام بالا: آلومینیوم در مقایسه با چوب و پلاستیک و سایر مواد پر کاربرد در صنعت ساخت تابلو، محکم و با استقامت است. به راحتی خم نمی‌شود، خراش‌های سطحی را نسبت به تابلوهای چوبی و پلاستیکی مخفی می‌کند. در صورت افتادن نمی‌شکند و بسیاری از مزایای دیگری که خصلت محکم بودن آلومینیوم را فراهم کرده است. تابلوهای فریم لس آلومینیومی در برابر، باران، رطوبت، گرما، سرما، پوسیدگی مقاوم هستند. شاید یکی از دلایل عمده محبوب بودن این تابلوها مقاوم بودن آن‌هاست، به طوری که از این نوع سازه‌ها برای چندین سال می‌توان استفاده کرد.

کاربرد تابلوهای آلومینیومی:

در دنیای تبلیغات تابلوهای تبلیغاتی یکی از موثرترین روش‌ها می باشند زیرا ترکیبی از نور و رنگ، گیرایی آن را زیاد می‌کند. در مقابل پوسترهای قدیمی، که از این ترکیب قشنگ نور و رنگ محروم هستند، تابلوها به طور عجیبی نظر مشتری‌های بالقوه را جذب می‌کنند.

تاثیر گذاری تابلوهای تبلیغاتی چقدر است:
تحقیقات بازار نشان داده است که تبلیغات با روشنایی، توجه زیادی از مخاطبان را جلب می‌کند. پردازش آن‌ها را سریع‌تر می‌کند ودر میزان فروش افزایش قابل توجهی را در مقایسه با روش تبلیغات بدون روشنایی ایجاد می‌کند.

تابلوهای تبلیغاتی در چه جاهایی بیشترین استفاده را دارند؟
این تابلوها ابزارهای تبلیغاتی بسیار خوب برای نمایش‌های مختلف و نشان دادن نمادهای کاربردی در: عمده فروشی‌ها؛ علائم تجاری برای محل کسب و کار؛ تبلیغات در فضاهای باز؛ نمادهای فرودگاه و سالن‌ها؛ ایستگاه‌های قطار ایستگاه اطلاع رسانی و جدول زمان؛ کلوپ شبانه، تبلیغات بار؛ تابلوهای منو رستوران؛ نمایش‌های تبلیغاتی؛ و نمایشگاه‌ها یا نمایشگاه‌های تجاری و متروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تابلوهای تبلیغاتی نسبت به دیگر متدهای تبلیغاتی توجه بیشتری را جلب می‌کنند. از این رو میزان فروش تبلیغ کننده افزایش می‌یابد. پس برای کسب و کارهایی که می‌خواهند فروش بیشتری را تجربه کرده و آگاهی عموم را نسبت به برند تجاری خودشان بیشتر کنند، بهتر است آن را را انتخاب کنند.

 

 

مقالات مرتبط: