موارد مهم در خرید تابلو تبلیغاتی فروشگاه‌ها


خرید تابلو تبلیغاتی فروشگاه

تبلیغات بصری:

از تبلیغات بصری و تاثیر آن چه می‌دانید؟

آیا می‌دانید تقریبا ۸۰ درصد اطلاعات از طریق چشم به مغز مخابره می‌شود؟

بنابراین یک فروشنده صاحب فروشگاه به این مطلب کاملا واقف است که تبلیغات بصری هر چقدر هوشمندانه، حرفه‌ای و تاثیرگذارتر باشد می‌تواند مخاطبین بیشتری را به خود جذب کند.

یک فروشنده زیرک این را به خوبی می‌داند که برای جذب مشتری به چه صورت هزینه کند و تبلیغات خود را چگونه قرار دهد که در ناخودآگاه مشتری نقش ببندد و مشتری را ناآگاهانه به محصولات فروشگاه خود مجذوب کند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که در طراحی تبلیغ نیز هوشمندانه عمل کنید از جمله:

  1. آشنایی با سلیقه مشتریان
  2. اگر از شخصیت خاصی در تبلیغات استفاده می‌کنید سعی کنید آن شخص، شخصیت محبوب اکثر جامعه باشد.
  3. سعی کنید از برندها و شخصیت‌های معروف الهام بگیرید نه اینکه کپی‌برداری کنید به گونه‌ای که برند شما بی‌هویت شود.
  4. سعی کنید به گونه‌ای تبلیغ کنید که مشتری از تماشای آن لذت ببرد و یک تصویر زیبا در ذهنش از آن تبلیغ نقش ببندد. همچنین سعی کنید مزیت‌های ویژه محصول خود را در تبلیغ ذکر کنید به گونه‌ای که مشتری نسبت به آن محصول احساس نیاز کند.

حال اینکه ما از چه ابزاری می‌توانیم استفاده کنیم که تمام این نیاز ما به یک تبلیغ خوب و جامع را پاسخگو باشد، بتواند یک حس زیبا و تصویر ماندگار از محصول را در ذهن مشتری تداعی کند، می‌توانیم تابلوهای تبلیغاتی در فروشگاه را به شما معرفی کنیم.

تابلو تبلیغاتی چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است یعنی جعبه نورانی که اصطلاحا قاب‌‌های نورانی هستند که از جنس آلومینیوم، پلاستیک و چوب هستند. برای ساختن این تابلوهای تبلیغاتی، پوستر و یا عکس را درون قاب آن قرار می‌دهند و سپس با نورپردازی جلوه‌ی زیبایی به آن می‌بخشند.

این تابلوهای تبلیغاتی در مکان‌های مختلف از جمله فروشگاهها استفاده می‌شود.

به اشکال مختلفی از جمله به صورت آویز، سقفی، دو طرفه، پایه‌دار و … استفاده می‌شوند و ضخامت بدنه آن معمولا از یک تا سیزده سانت است.

کاربرد تابلوهای تبلیغاتی

کاربرد این تابلوها در فروشگاه‌ها برای تبلیغات و معرفی محصول است. به این صورت که صاحب برندها برای معرفی محصولات خود از تابلو تبلیغاتی فروشگاه استفاده می‌کنند؛ به این نحو که سفارش می‌دهند که لوگوی محصولشان را طراحی کنند و روی آن قرار می‌دهند و آن تابلو تبلیغاتی ساخته شده مخصوص برند و محصول خود را جهت تبلیغ در معرض نمایش در فروشگاه‌های خود قرار می‌دهند.

استفاده از تابلوهای تبلیغاتی به سبب تاثیر مهم آن در فروش محصولات بسیار شایع شده است.

نصب این نوع تابلو به این دلیل که جلوه زیبایی به خاطر پاشیده شدن نور از پشت تابلو و خوب دیده شدن محصول دارد بسیار کاربرد داشته و می‌توان از آن در مغازه‌ها، سوپر‌مارکت‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده نمود.

بیشترین علت استقبال مردم از تابلوهای تبلیغاتی در فروشگاه چیست؟

بیشترین علت استقبال عموم از این نوع تبلیغ، قیمت مناسب آن است. علت دیگر، جلوه خاصی است که تابلو تبلیغاتی فروشگاه به محیط و دیده شدن محصول می‌دهد. نوع متریال و کیفیت چاپ و نوری که از پشت به تصویر تابیده می‌شود باعث این جلوه خاص می‌شود.

خرید تابلو تبلیغاتی
خرید تابلوهای تبلیغاتی

انواع تابلوهای تبلیغاتی

به شکل ایستاده، گردان، آویز و … بسته به محیطی که قرار می‌گیرند، یافت می‌شوند.

از نظر انواع: کریستالی، آلومینیومی (فریم لس، لایت باکس مگنتی و لایت باکس اسنپ فریم)، محیط باز یا اوت دور و دارای قابی از جنس پلاستیک (‌پلکسی)، ام دی اف و آلومینیوم و رویه‌ای از جنس فلکسی، پلکسی گِلَس رنگی و کریستالی و…. بوده که به انتخاب مشتریان و محیط، بستگی دارد.

به علاوه این تابلو دارای دو نوع بدون نور و دارای روشنایی، اس ام دی می‌باشد.

۲ نوع تابلو تبلیغاتی برای فروشگا‌ه‌ها استفاده می‌شود:

تابلو کریستالی

این مدل از جدیدترین انواع تابلوها است.

ویژگی بارز این دسته از تابلوها ضخامت بسیار کم و باریک بودن است. ضخامت این تابلو کمتر از یک سانتی‌متر است. به علاوه این نوع تابلو در طرح‌های متنوع قابل عرضه است. تابلوهای کریستالی در شب و روز نور بسیار زیبایی دارد.

برای تعویض تصویر، پیچ و مهره‌های اطراف قاب باز شده و عکس به راحتی تعویض می‌شود.

تابلوهای محیط باز یا اوت دور

این لایت باکس اصطلاحاً به lightbox هایی با قابلیت نصب در محیط‌های خارجی یا باز اطلاق می‌شود، ویژگی بارز این تابلو‌ها مقاومت و کیفیت بالای آن است زیرا در محیط‌های خارجی امکان صدمه به تابلو تبلیغاتی بیشتر است به خاطر همین این تابلو مقاومت بالایی دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم است. این نوع تابلو دارای قاب آلومینیوم یا کامپوزیت با پایه فلزی و روکش کامپوزیت است.

از این تابلو‌ها خارج از فروشگاه‌ها می‌توان استفاده کرد.

طراحی تابلو تبلیغاتی فروشگاه

در واقع لایت‌باکس‌ها تابلوهای تبلیغاتی محیطی هستند که قابلیت نصب در انواع محیط‌ها را دارا هستند، در ساخت و طراحی این تابلوها ذوق و سلیقه و خلاقیت حرف اول را می‌زند.

طراحی این تابلوهای فروشگاه به گونه‌ای است که هم در روز جلوه‌گری زیبایی دارد هم در هنگام شب؛ که به خاطر تاریکی محیط اطراف و یا نور ملایم داخل فروشگاه‌ها و فضاهای عمومی به خاطر روشنایی و نور داخل آن، بیشتر جلب توجه می‌کند.

طراحی تابلوتبلیغاتی فروشگاه به چند مورد بستگی دارد مثلا

  • به نوع فضا و محیط فروشگاهی که قرار است تابلو در آن قرار بگیرد.
  • میزان تردد در آن محیط
  • نوع محصولی که قرار است تبلیغات برای آن انجام شود.
  • طراحی زیبا و اثرگذار متناسب با محیط آن فروشگاه

بنابراین باید طراحی آن به صورت کاملا حرفه‌ای انجام شود تا بهترین اثرگذاری را در محیط یا بیرون فروشگاه داشته باشد.

مزیت استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

سیستم LED SMD جایگزین فلورسنت یا همان مهتابی در گذشته شده به خاطر همین مزیت‌های بسیاری را با خود به همراه آورده مثلا مصرف انرژی بسیار کاهش یافته و دیگر مشکل سوختن قسمتی از لامپ‌ها وجود ندارد. از مزیتهای دیگر تابلوهای تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت و دوام بالا
  • کیفیت بالای چاپ
  • اثرگذارترین نوع تبلیغات بصری
  • نصب آسان
  • تنوع در شکل و طرح و رنگ

روش‌های چاپ طرح بر روی تابلوهای تبلیغاتی فروشگاه

برای چاپ طرح بر روی تابلوها، روش‌های مختلفی وجود دارد:

  • چاپ روی پارچه
  • چاپ روی شیشه
  • چاپ به روش مستقیم روی پلکسی(طلق)
  • چاپ طرح مورد نظر بر روی استیکر و سپس چسباندن استیکر بر روی پلکسی
  • چاپ طرح دلخواه بر روی بک‌لایت و سپس چسباندن آن روی پلکسی

مقالات مرتبط: