تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس چیست؟

تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس
تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس

امروزه برای تبلیغات برندهای گوناگون در عرصه بازاریابی از تابلو‌هایی استفاده می کنند که تاثیرات مثبتی بر روی مشتریان بگذارد. این تابلوها شامل تابلوهای فلکسی و تابلوهای لایت باکس است. تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس چیست؟ برای اینکه با تفاوت‌های میان این دو تابلو تبلیغاتی آشنا شوید در ابتدا باید آشنایی مختصری با هر کدام از تابلو فلکسی و لایت باکس داشته باشید‌.

در این صورت تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس را متوجه خواهید شد. این دو سازه تبلیغاتی با استفاده از متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند. به همین جهت ساختاری مجزا از یکدیگر دارند.‌ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت لایت باکس و تابلو فلکسی مطالبی ارائه دهیم.

در این صورت تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس را متوجه خواهید شد. این دو سازه تبلیغاتی با استفاده از متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند. به همین جهت ساختاری مجزا از یکدیگر دارند.‌ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت لایت باکس و تابلو فلکسی مطالبی ارائه دهیم.

اطلاعاتی در مورد تابلوهای لایت باکس

تابلو لایت باکس از جمله پرکاربردترین و زیباترین تابلو تبلیغاتی به حساب می‌آید که کاربرد بسیار زیادی در تبلیغات و بازاریابی دارد. این گونه از محصولات با استفاده از متریال‌هایی نظیر ام دی اف، پلکسی گلاس، آلومینیوم و چراغ‌های ال ای دی تولید می‌شوند.

خریداران می‌توانند تابلوهای لایت باکس را به دو صورت با نور و بدون نور سفارش دهند. البته توجه داشته باشید که انواع تابلوهای لایت باکس به صورت آویز، سقفی، ایستاده، یک طرفه و دوطرفه قابلیت اجرا دارند. قیمت تابلو لایت باکس بر اساس پارامترهای مختلفی متغیر است.

در حقیقت پارامترهایی نظیر نوع چاپ و ابعاد تابلو لایت باکس و متریال‌هایی که در تولید آن استفاده می شوند تاثیرات بسزایی بر روی قیمت این محصولات دارند. تابلوهای لایت باکس انواع متفاوتی دارند. لذا این موضوع موجب شده تا مشتریان بتوانند در هنگام سفارش تابلو مد نظر خود دایره انتخاب گسترده‌تری داشته باشند.

اطلاعاتی در مورد تابلوهای فلکسی

تابلوهای فلکسی یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی به حساب می‌آیند که مدنظر کسب و کارها قرار گرفته‌اند. در حقیقت تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس بسیار زیاد است. اگر شما به این دو محصول نگاه کنید متوجه خواهید شد که تنها شباهتی که در بین این دو وجود دارد این است که هر دو برای بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از تفاوت‌های تابلو فلکسی و لایت باکس متریالی است که در تولید این محصولات استفاده می‌شود. تابلوهای فلکسی نسبت به بنر که یکی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی است مقاومت بسیار بالایی دارند. این گونه از محصولات علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی دارند از قیمت مقرون به صرفه‌ای هم برخوردار هستند. از تابلوهای فلکسی برای سر در مغازه و به عنوان یک تابلو فروشگاهی و تبلیغاتی مانند بیلبورد استفاده می‌کنند.

تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس

با اینکه تابلو فلکسی همانند تابلو لایت باکس یک تابلو تبلیغاتی بسیار مدرن به حساب می‌آید اما تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس بسیار زیاد است. یک تفاوت لایت باکس و تابلو فلکسی که بسیار رایج است این است که شما می‌توانید چاپ را در لایت باکس تعویض کنید.

در واقع قابلیت تعویض چاپ در لایت باکس یک نکته حائز اهمیت است که در فلکسی وجود ندارد. علاوه بر این از دیگر تفاوت‌های تابلو فلکسی و لایت باکس می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که از تابلوهای فلکسی نمی‌توان در فضای داخلی استفاده کرد.

اما تابلوهای لایت باکس یک سازه قابل قبول و منحصر به فرد برای استفاده در فضاهای داخلی است. زیرا هم تاثیرات بسیار زیادی بر روی مشتریان می‌گذارد و هم افزایش زیبایی محیط داخلی کمک بسیار زیادی می‌کند. این گونه از محصولات با ضخامت عالی و استاندارد قابل قبول در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

نوع چاپ در تابلوهای فلکسی و لایت باکس

اما یکی از تفاوت‌های تابلو فلکسی و لایت باکس این است که تابلوهای لایت باکس به علت اینکه با استفاده از متریال‌های منحصر به فردی تولید می‌شود از لحاظ ظاهری زیبایی بصری چشم‌ نوازی دارد. این گونه از محصولات به علت اینکه بسیار جذاب و مدرن هستند، توجه مشتریان را به خود جذب می‌کنند.

از این رو تاثیرات بسیار زیادی بر روی جلب توجه مشتریان و افزایش فروش می‌گذارند. جذابیت خاص تابلو لایت باکس یکی از مهمترین تفاوت‌ تابلو فلکسی و لایت باکس به حساب می‌آید. زیرا مهمترین نکته‌ای که برای جلب توجه مشتریان مد نظر قرار می‌گیرد زیبایی بصری تابلوهای تبلیغاتی است.

از این رو اکثرا زیبایی تابلو برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد و به سراغ تابلوهای لایت باکس می‌روند. توجه داشته باشید که تابلوهای لایت باکس امکان تعویض طرح با سرعت بالا را دارند از سوی دیگر امکان نصب به شکل ایستا، دیواری و آویز را دارا هستند.

استقامت تابلوهای فلکسی و لایت باکس

یکی دیگر از تفاوت‌های تابلو فلکسی و لایت باکس در استقامت و دوام این تابلوها است. در حقیقت تابلوهای لایت باکس بر اساس مکان مورد استفاده به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که با نام لایت باکس داخلی و خارجی شناخته می‌شوند.

تابلو لایت باکس خارجی در برابر عوامل جوی مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین جهت خارج از مکان مورد نظر متصل می‌شود. علاوه بر این توجه داشته باشید که نکته‌ای که موجب تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس شده است مقاومت تابلو فلکسی در برابر گاز ازن، اشعه ماورا بنفش و شرایط جوی است.

از این رو می‌توان گفت که تابلوهای فلکسی مقاومت بیشتری نسبت به تابلوهای لایت باکس دارند. همانطور که می‌دانید از تابلوهای لایت باکس برای محیط داخلی استفاده می‌کنند. چرا که در محیط خارجی مقاومتی ندارند. اما تابلوهای لایت باکس خارجی استقامت قابل قبولی در برابر شرایط بیرونی دارند.

مزایای استفاده از تابلوهای لایت باکس

استفاده از تابلوهای لایت باکس برای تبلیغات در بازاریابی یک موقعیت بسیار عالی برای کسانی که قصد دیده شدن برندشان را دارند به حساب می‌آید. چرا که این گونه از محصولات تاثیرات بسزایی بر روی مشتریان می‌گذارند. زیرا دارای ظاهری بسیار جذاب و مدرن هستند و مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. علاوه بر این تابلوهای لایت باکس مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط گوناگون دارند.

اگر این گونه از محصولات در محیط خارجی استفاده شوند در برابر عوامل بیرونی بسیار مستحکم و مقاومند. علاوه بر این ضدآب هستند و قابلیت اجرا به شکل یک طرفه و دوطرفه را دارند. نکته بسیار مهمی که در مورد انواع تابلوهای لایت باکس باید بدانید این است که تابلو لایت باکس کریستالی بر روی سطوح گچی، سنگی و ام دی اف نصب می‌شود و ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارد.

مزایای استفاده از تابلوهای فلکسی

یکی از تفاوت‌ تابلو فلکسی و لایت باکس در مراحل تولید و نحوه ساخت این محصولات است. در حقیقت از آنجایی که در تولید تابلوهای فلکسی از مرغوب‌ترین و کیفیت بالاترین متریال‌ها استفاده می‌شود می‌توان گفت که تابلوهای فلکسی در برابر شرایط عوامل بیرونی مقاومت بسیار بالایی دارند.

از این رو یکی از مزایای تابلوهای فلکسی مقاومتشان در برابر شرایط جوی گوناگون است. علاوه بر این تابلوهای فلکسی ضد آب هستند. به همین جهت در فضای بیرونی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به علت اینکه سبک هستند یک تابلو بسیار عالی به حساب می‌آیند.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه تابلوهای فلکسی از دیگر مزایای این تابلوهای تبلیغاتی است. البته توجه کنید که تابلوهای فلکسی برای جلوگیری از اتصالات برقی در تابلوها یک گزینه بسیار عالی است. این گونه از محصولات مقاومت بیشتری نسبت به ورق‌های گالوانیزه دارند. به همین جهت بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

انواع تابلوهای لایت باکس

همانطور که در قسمت فوق مشاهده کردید تابلو لایت باکس انواع متفاوتی دارد. این گونه از محصولات بر اساس متریالی که در تولیدشان استفاده می‌شود به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. در واقع انواع تابلوهای لایت باکس شامل تابلو لایت باکس کریستالی و تابلو لایت باکس فریم لس آلومینیومی و تابلو لایت باکس محیطی و تابلو لایت باکس اسنپ فریم است.

اما تابلوهای محیطی را اغلب در خیابان‌ها پیاده روها و فضای خارجی نمایشگاه‌ها مشاهده کرده‌اید. تابلو لایت باکس اسنپ فریم دارای ضخامت بسیار کمی است. برای نوردهی در تابلوهای اسنپ فریم از لامپ‌های اس ام دی استفاده می‌شوند که قیمت به صرفه و طول عمر بالایی دارند.

تابلوهای کریستالی از دو لایه پلکسی گلاس تولید می‌شوند در بین دو لایه پلکسی گلاس از چاپ بک لایت استفاده می‌کنند. لایت باکس آلومینیومی با استفاده از رویه بک لایت فلکس و یا پلکسی تولید می‌شوند و برای نور دهی در این تابلوها از چراغ های ال ای دی استفاده می‌کنند.

اما تابلوهای محیطی را اغلب در خیابان‌ها پیاده روها و فضای خارجی نمایشگاه‌ها مشاهده کرده‌اید. تابلو لایت باکس اسنپ فریم دارای ضخامت بسیار کمی است. برای نوردهی در تابلوهای اسنپ فریم از لامپ‌های اس ام دی استفاده می‌شوند که قیمت به صرفه و طول عمر بالایی دارند.

انواع تابلو های فلکسی

تابلو فلکسی انواع مختلفی دارد از این رو مشتریان برای سفارش این گونه از محصولات می‌توانند با توجه به سلیقه شخصی خود یکی از انواع تابلوهای فلکسی را انتخاب نمایند. در حقیقت تابلوهای فلکسی در مدل‌های متفاوتی نظیر سپری و اسکلت فلزی ریلی و مکعبی تولید شده‌اند.

این گونه از محصولات با استفاده از پوشش فلکس به مرحله تولید رسیده‌اند و برای نوردهی و روشنایی در آنها از لامپ‌های فلورسنت و یا همان لامپ‌های مهتابی استفاده می‌کنند. تابلوهای فلکسی در دو نوع چاپ و اسپیکر تولید می‌شوند. در واقع کاربران می‌ توانند با توجه به محیطی که قصد استفاده از تابلو فلکسی را دارند و یا با توجه به سلیقه خود یکی از انواع این محصولات را انتخاب کنند.

جمع بندی

تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس چیست ؟ در واقع تفاوت تابلو لایت باکس و تابلو فلکسی بسیار زیاد است. هر یک از این محصولات از جمله تابلوهای تبلیغاتی که توسط خانه طراحان سام تولید می‌شوند و نقش بسیار زیادی در عرصه بازاریابی برای دیده شدن برند و جذب مشتریان و در نهایت افزایش فروش دارند.

از تفاوت‌های بین این دو تابلوی خانه طراحان سام می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که تابلوهای فلکسی در برابر شرایط و و عوامل بیرونی نظیر شرایط جوی، گاز ازن و اشعه ماوراء بنفش مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این تابلوهای لایت باکس یک گزینه بسیار عالی برای استفاده در داخل محیط به حساب می‌آیند و ظاهر زیباتری دارند.

مقالات مرتبط