فاکتورهای مهم در ساخت تابلوی تبلیغاتی

 

تابلو تبلیغاتی لایت باکس

 

امروزه تابلوهای تبلیغاتی (از جمله لایت باکس) نقش مهمی در بازاریابی برای تبلیغات خوب و موثر ایفا می‌کنند. از تابلوهای تبلیغاتی در بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده می‌شود و باعث جلب توجه عابرین شده و همچنین رونق کسب و کار می گردد.

در خانه طراحان سام این تابلوها در انواع لایت باکس فریم لس پارچه ای، تابلو کریستالی، لایت باکس مگنتی، لایت باکس اسنپ فریم و لایت باکس تبلیغاتی شهری عرضه می‌شوند.

با توجه به این که تابلو تبلیغاتی در فضای بیرونی مانند فروشگاه‌ها، مراکز تجاری، آموزشی و ... نصب می‌شود و در معرض باد، باران، طوفان و تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرد، بهتر است ضخامت بالاتری داشته و از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار باشد. 

اما اگر از تابلوهای تبلیغاتی در فضای داخلی جهت طراحی دکوراسیون و تابلوهای تزئینی و ... استفاده شود زیبایی و ظرافت آن بیشتر از مقاومت و ماندگاری مد نظر است.

طراحی یک تابلو تبلیغاتی حرفه‌ای و بهینه باید به گونه ای باشد که در نگاه اول محصولات و خدمات قابل فروش یک مغازه یا فروشگاه را برای مخاطبین توصیف کند. 

پس برای ساخت و چاپ تابلو تبلیغاتی دقت کنید.

فاکتورهای مهمی که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی تاثیرگذار است:

شناخت مشتریان

برای ساخت یک تابلوی تبلیغاتی خوب بهتر است سن، جنس و علایق مشتریان شناسایی شده تا تابلوی تبلیغی بتواند باعث جذب مخاطب و فروش بیشتر شود. مثلا در ساخت تابلوی تبلیغاتی برای یک رستوران باید از طرح ها و رنگ هایی استفاده شود که حس گرسنگی را در مخاطب ایجاد کند.

رنگ

یک فاکتور مهم در طراحی تابلو تبلیغاتی رنگ آن است. روانشناسی رنگ‌ها راهی است که می‌توان برای شناخت رنگ‌ها و انتخاب ترکیب متناسب با محیط از آن استفاده کرده تا بتوان هماهنگی مناسبی بین رنگ های پس زمینه و حروف نوشته شده ایجاد کرد انتخاب رنگ مناسب تاثیر بسزایی در شناخته شدن برند دارد و می تواند موجب افزایش روند تاثیرگذاری بر ذهن بصری مخاطب گردد.

گاهی می‌توان از ترکیب یک رنگ سیاه در پس زمینه و یک رنگ روشن برای حروف تابلوی تبلیغاتی برای برخی از رنگ ها که از فواصل دور خوانایی کافی ندارند، استفاده نمود .گاهی نیز استفاده از رنگ های متضاد و ترکیب آنها می تواند سبب وضوح تابلوی تبلیغاتی شود .

متریال مورد استفاده

یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در زیبایی، کیفیت و میزان ماندگاری تابلوهای تبلیغاتی استفاده از متریال و اجناس با کیفیت و مرغوب است زیر اگر هنگام ساخت تابلو تبلیغاتی برای کسب و کار خود از اجناس ارزان و نامرغوب استفاده شود، تابلوی ساخته شده، زیبایی و کیفیت مناسب را نخواهد داشت و پس از مدت زمان کوتاهی طرح چاپ شده، کدر و LED بکار رفته در آن خاموش یا خراب می‌شود و باید آن‌ها را تعمیر یا تعویض نمود.

در مجموعه خانه طراحان سام از بهترین برندهای LED استفاده می گردد. همچنین شما از ضمانت نامه کالا هنگام خرید برخوردار خواهید بود.

فونت

فونتی که برای حروف روی تابلوی تبلیغاتی بکار می رود باید با توجه به نوع آرم برند تبلیغاتی و میزان فضایی که اشغال می کند، انتخاب شود. فونت‌های ساده و ضخیم جلب توجه بیشتری کرده و خوانایی آن را برای مخاطب آسان تر می‌نماید .

حفظ طول و عرض متناسب با طرح

در ساخت و طراحی یک تابلوی تبلیغاتی حتما طول و عرض طرح را متناسب با طول و عرض تابلو انتخاب کنید و لوگوی تبلیغاتی خود را با اندازه مناسب در جای مناسب خود قرار دهید.

خلاصه نویسی

متون و پیام‌های درج شده در تابلوی تبلیغاتی باید کوتاه ، ساده و آهنگین باشد تا در زمان کم، گیرایی لازم را داشته و مشتری را به سمت محصول و خدمت مورد نظر سوق دهد.

شرکت خانه طراحان سام با بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال انواع تابلوهای تبلیغاتی را در ابعاد و ضخامت‌های مختلف با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بهترین کیفیت و کمترین زمان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

مقالات مرتبط: