لایت باکس دایره

لایت باکس دایره
لایت باکس دایره

لایت باکس دایره یا گرد زیبایی و جذابیت آن را دو چندان و چشم‌ها را به خود جذب می‌نماید. از این رو توصیه می‌شود از لایت باکس در کسب و کار‌های خود استفاده کنید و فروش و تبلیغات خود را چند برابر نمایید.

 

لایت باکس چیست؟

لایت باکس گرد نوعی لایت باکس است که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس لایت باکس بر اساس کاربرد آن متفاوت است و در جنس‌های پلاستیک، ام دی اف و آلومینیوم وجود داشته و رویه آن از جنس فلکسی یا پلکسی گلس است. منبع نور موجود در لایت باکس، روشنایی حاصل از EDLهای اس ام دی می‌باشد.

اکثر صنایع و مشاغل به دلیل اینکه لایت باکس جذابیت بالایی دارد، از آن استفاده می‌کنند. محصول، نام برند و لوگو تجاری به صورت کاملا خلاقانه و حرفه ای طراحی می‌شود، در لایت باکس قرار می‌گیرد و در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. البته این لایت باکس‌ها، جایگاهی مخصوص دارند.

 

انواع لایت باکس

لایت باکس‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هر نوع از لایت باکس‌ها، ویژگی‌ها، خصوصیات، ابعاد، ظاهر و جنس مخصوص به خود را دارند. در ادامه با این لایت باکس‌ها آشنا می‌شوید.

 

لایت باکس دایره ای چیست؟

لایت باکس دایره از جدیدترین لایت باکس‌ها است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لایت باکس در فضاهای خارجی و مراکز تجاری بزرگ و کوچک استفاده می‌شود. نوع دایره لایت باکس، نسبت به سایر اشکال هندسی آن، مثل مربع و مستطیل، طرفداران بیشتری دارد.

مهم ترین ویژگی این نوع لایت باکس، موتور هوشمندی است که درون آن تعبیه شده است. این لایت باکس در واقع نوعی لایت باکس دو طرفه شناخته شده که هر دو طرف آن به صورت وکیوم شده است و محبوبیت آن را بیشتر می‌کند.

 اینکه نوع وکیوم شده این لایت باکس زیبا و پرطرفدار است، اما روش‌های دیگری هم برای طراحی آن‌ها وجود دارد. مثلا طرح‌هایی که به صورت لیزری روی پلکسی گلاس برش داده نمی‌شوند و روی سطح وکیوم شده هم چسبانده نمی‌شوند، به صورت چاپ، طراحی می‌شوند.

در واقع این طرح‌ها سایه روشن دارند. قابل ذکر است که طرح چاپی به روی این نوع لایت باکس با روش چاپ‌های متفاوتی چون پلکسی، چاپ مستقیم، فلت بد، وکیوم پلاست یو وی و یا ونیل انجام پذیر می‌باشد.

البته در این حالت هم دو روش برای شما وجود دارد. می‌توانید از طریق چاپ این طراحی را تکمیل کنید، می‌توانید هم از قطعات برش خورده با طول عمر بالاتر استفاده کنید. چون که این لایت باکس دایره  چرخشی است، به راحتی می‌توانید جهت حرکت آن را تنظیم کنید. حتی تنظیمات نور در این لایت باکس به راحتی امکان پذیر است.

در برخی از لایت باکس‌ها چاپ اجرا شده قابلیت تعویض دارد. اما در لایت باکس گردان این قابلیت وجود ندارد. البته اگر لایت باکس در نوع ساده و روش ونیل ساخته شده باشد، امکان تعویض چاپ نیز وجود دارد. لایت باکس دایره ای در قطر‌های مختلف، وزن‌های مختلف، پهناهای مختلف، طول‌های مختلف و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

البته تمام این موارد به نظر مشتری بستگی دارد. اگر مشتری خلاق باشد و یا از یک کارشناس مجرب کمک بگیرد، می‌تواند لایت باکسی عالی برای خود طراحی کند. مثلا می‌تواند از طیف رنگی آبی استفاده کند و بدنه و پایه را با این طیف رنگی متفاوت بسازد.

 

کاربرد لایت باکس دایره ای

لایت باکس گرد یا دایره شکل
لایت باکس گرد یا دایره شکل

لایت باکس گرد با اهداف متعددی ساخته می‌شود. برای هر کدام از آن‌ها کاربرد متنوعی در نظر گرفته شده است. به طور کلی این وسایل برای افزایش تعامل با مخاطبین، نمایش تخفیفات و رویدادها، اطلاع رسانی، تبلیغات و ایجاد برندینگ ساخته می‌شوند.

در این وسایل از تصاویر باکیفیت و زنده ترین رنگ‌ها استفاده می‌شود تا ساختاری گرافیکی یا نوشتاری زیبا ایجاد گردد. لایت باکس‌های دایره در اماکن متفاوتی مورد استقبال قرار می‌گیرند. در ادامه با این کاربردها آشنا می‌شوید.

  • این وسیله، وسیله ای تبلیغاتی برای برندهای شرکتی، عاملین فروش، کافه، رستوران‌ها و … است.
  • توریست‌ها و افراد غریبه یک شهر همیشه به دنبال بهترین سوپرمارکت‌ها، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها هستند. شما با استفاده از یک لایت باکس دایره ای به راحتی می‌توانید مشتری را ترغیب کنید‌
  • از لایت باکس‌های دایره ای همچنین در بانک‌ها، صرافی‌ها و پت شاپ‌ها استفاده می‌شود.
  • خانم‌ها همواره به دنبال زیبایی هستند. سالن‌های زیبایی که نمای ظاهری بهتری دارند شیک هستند و در واقع برای معرفی خود از لایت باکس استفاده می‌کنند، اولویت بسیاری از خانم‌ها برای مراجعه هستند.
  • داروخانه‌ها، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها نیز برای راهنمایی بهتر مراجعه کننده از این لایت باکس‌ها استفاده می‌کنند.
  • ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی‌، مراکز کنفرانس، نمایشگاه‌های خودرو و ... از این وسایل برای آگاه سازی مردم استفاده می‌کنند.
  • همچنین در باشگاه‌ها، استادیوم‌ها، پاساژ‌ها و ... نیز کاربرد دارند.
  • لایت باکس‌ها را در کلیه صنوف تجاری از جمله اماکن و مجتمع‌های تجاری، ترمینال، فرودگاه و ... می‌توانید مشاهده کنید.
  • مراکز آموزشی، خدماتی، سینماها، سمینار‌ها، کارگاه‌ها برای اطلاع رسانی‌های جدید از لایت باکس استفاده می‌کنند.

 

متریال به کار رفته در لایت باکس دایره ای

فریم دور لایت باکس دایره، جنس فلز نورد شده دارد. در واقع نوعی فریم اختصاصی است.

طلق‌هایی که روی لایت باکس قرار دارند، جنس آکرولیک تایوانی دارند. این طلق‌ها در معرض نور خورشید رنگ و فرم خود را حفظ کرده و دچار تغییر نمی‌شوند.

نوع سیستم رنگی موجود در لایت باکس، SMD super high bright است. این سیستم نوری با شدت بسیار بالا تولید می‌نماید.

جنس رنگ بدنه، از جنس رنگ پودری کوره ای (الکتواستاتیک) است. این رنگ از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی و رطوبت برخوردار است.

موتور به کار رفته در لایت باکس که آن را می‌چرخاند، با مشخصه 5/6RPM شناخته می‌شود.

 

لایت باکس دایره ای چگونه به جذب مشتریان بیشتر کمک می‌کند؟

انواع تجارت‌های خرد و کلان با جذب مشتری آغاز می‌شوند. لازمه ماندگاری آن‌ها هم دیده شدن توسط مشتری است. زمانی که دیده شوید می‌توانید امیدوار باشید که محصولات تان فروش می‌رود.

 زمانی که مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند، به مشتری شما تبدیل می‌شوند. حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان این ارتباط را برقرار کرد؟ چه راهی بهتر از استفاده از لایت باکس سراغ دارید؟

با استفاده از لایت باکس می‌توانید به صورت شبانه روزی با مخاطب خود در ارتباط باشید. در ضمن با این لایت باکس می‌توانید خود را به مخاطب بشناسانید.

اگر به تابلوهای قدیمی‌نگاهی بیندازید، متوجه لامپ بیرونی و نورپردازی نه چندان زیبای آن‌ها می‌شوید. اما لایت باکس‌های امروزه نورپردازی داخلی دارند و بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرند.

 

بهترین مکان برای نصب لایت باکس دایره ای کجاست؟

پس از ساخت لایت باکس، باید مکانی برای نصب آن پیدا کنید. شاید بگویید که چه اهمیتی دارد؟ اما محل نصب آن و اینکه در معرض دید باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

لایت باکس‌ها اگر به صورت دو طرفه باشند، به صورت آویزی بیشتر استفاده می‌شوند. مثلا اگر سوپر مارکت دارید، می‌توانید لایت باکس را جلوی سوپر مارکت آویزان کنید تا مشتریان راحت تر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

این نوع نصب لایت باکس، مشکل کمبود فضا را نیز برطرف می‌نماید. البته از نوع آویزی لایت باکس گرد می‌توانید در فروشگاه‌های بزرگ برای هدایت مشتریان هم استفاده کنید.

قرار دادن لایت باکس در پشت پنجره نیز ایده جالبی است که برای رهگذران جالب خواهد بود.

نصب کردن لایت باکس‌ها در وجه‌های مختلف ساختمان نیز ایده جالبی است. مثلا در بیمارستان‌های بزرگ معمولا هر چهار وجه آن‌ها از لایت باکس‌های مختلف پوشیده شده است.

لایت باکس‌های گردان و دایره ای کوچک را می‌توانید به صورت رومیزی و یا روی قفسه‌ها قرار دهید.

جالب ترین نوع این لایت باکس گردان استفاده از آن به عنوان منبع نور است. این لایت باکس را در دیوار وصل کنید و از آن به عنوان منبع نور ثانویه و ملایم استفاده کنید. این لایت باکس می‌تواند محیطی گرم و جذاب را برای مشتری فراهم کند.

 

مزایای استفاده از لایت باکس دایره ای

زمانی که شما از لایت باکس استفاده می‌کنید، می‌توانید تمام محتوای آن را به صورت برجسته در قالب‌های متفاوت مشاهده کنید.

مثلا شماره تماس و آدرس خود را می‌توانید با سایز کوچک و در عین حال بزرگ و رسا مشاهده کنید.

این وسیله بهترین وسیله برای زمانی است که قصد دارید محتوای خود را هر چند وقت یکبار به طور رسانی کنید. معمولا کم خرج ترین روش نیز همین روش معروفی شده است.

از سمتی حتی می‌توانید تصاویر را برجسته کنید و فوکوس بیشتری روی محصولات خود داشته باشید.

از هر نوع طرح و رنگی در ساخت آن استفاده کنید. یعنی در این صورت تم رنگی شما آسیب نمی‌بیند.

این لایت باکس‌ها دوام بسیار بالایی دارند و می‌توانید سالیان سال از آن استفاده کنید.

نور پردازی زیبای آن، باعث می‌شود فروشگاه شما بسیار مورد توجه قرار گیرد.

 

نتیجه گیری

لایت باکس دایره یک وسیله تبلیغاتی است که به صورت 24 ساعته در طول هفته، ماه و سال استفاده می‌شود. این در حالی است که فقط نیاز دارید یک بار هزینه را پرداخت کنید. چون در اکثر مکان‌ها استفاده می‌شود و دوام و استحکام بالایی هم دارد، بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

مقالات مرتبط